Ako dalej - GM, Opel ?
Choď na stránku Predchádzajúci 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Nov 08, 2012 3:36 am Predmet: |
|
|
vo FIAT-e v Lamaci mi odmietli predat olejovy filter bez udania VIN cisla.
a to FIAT pouzival 20 rokov jediny druh filtra. az do neznej revolucie cca.
tak som ho kupil v Petrzalke. v krabicke FIAT/Lancia. Za 9 Euro.
v krabicke bol filter s cislom vyrobcu. v beznej sieti za tretinu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Donnie Darko Strieborný užívateľ....
Založený: 25.10.2010 Príspevky: 222 Bydlisko: Kosice
|
Zaslal: Po Nov 12, 2012 12:04 am Predmet: |
|
|
Kód: |
Vlastně jakýkoliv superlativ staví Insignii BiTurbo do nelehké situace. Štědrými parametry obdařený čtyřválec totiž ve spojení s 4,9metrovou karoserií Insignie není žádný divoch. Zvlášť když dostává nálož v podobě bohaté výbavy, velkých kol a zčásti i pohonu 4x4. Nakonec hmotnost vybaveného auta přesahuje 2 tuny. |
no neviem... ale mam pocit, ze Opel ma pred sebou velmi tazke obdobie. Konkurencia je/bude velmi silna.
http://www.auto.cz/test-opel-insignia-st-biturbo-4x4-hallo-ich-bin-hier-66918 _________________
Suzuki Swift 1.2 69kw Bright Red GS (2012)
ex : Opel Omega B FL Y22XE (2000) Beige Blau Elegance + LPG
ex : BMW E30 1.6i (1983) |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Nov 12, 2012 2:28 am Predmet: |
|
|
Bude to s Oplom ešte veľmi zaujímavé.
Poviem Vám, ako som sa ja zoznámil s Oplom.
V roku 1997 som jazdil na 325i kupé a bolo mi to malé.
Tak som to predal za 165.000 Sk a šiel som do Mníchova kúpiť niečo väčšie.
Prešiel som mnoho bazárov.
A potom som natrafil na krásnu bielu Omegu Caravan C20NE.
Dal som za ňu Turkovi 5800 DM, mala 8 rokov.
Clo sme vybavili tak, že sa podplatil colník, aj tak to vyšlo 45.000 Sk.
Je fakt, že po ceste domov začalo hučať ložisko v diferáku, krátko na to odišla poloos za 17.000 Sk a pod.
Takže to bol môj prvý Opel a bola to náhoda.
Potom som na tom aute najazdil cez 300K, otcovi sa to páčilo, tak si kúpil vtedy za 400.000 Sk 4-ročnú Omegu B.
No ale teraz Vám poviem jednu vec - tie autá sme si kúpili kvôli dobrému pomeru cena/úžitková hodnota.
Nebolo v tom nič iné.
Sympatie k značke vznikli neskôr, ak sa to tak dá nazvať.
Lebo tie sympatie boli spôsobené aj tým, ako ľahko sa to auto servisuje. Ale najskôr tam neboli, lebo v roku 1997 to bolo so servisom ťažké.
Po súčiastky som chodil do Brucku do Opel Bogoly, dulo nemal sklad a neboli vrakáče s tými autami.
Sieť aftermarketových distribútorov dielov bola zastúpená snáď iba auto Marečkom.
Takže sympatie nastúpili neskôr, predtým sme niekedy boli z Opla aj zúfalí, keď som napr. musel kúpiť pomocný čap riadenia za 7.000 Sk alebo hydroštely za 16.000 Sk.
No a teraz je situácia aká?
Je zvláštna tým, že staré Ople sú síce lacné, ale už často nemajú parametre, ktoré ľudia žiadajú.
Nové sú asi lacnejšie ako konkurencia, ale možnosti lacného servisovania sú obmedzené, resp. rovnako obmedzené, ako u iných značiek.
Pre mňa to znamená, že sa akoby dostávam do situácie roku 1997, keď servisovať Opla bol luxus, servisovať nového Opla je teda pre mňa rovnaký luxus, ako servisovať hocičo iné.
Opel teda pre mňa stráca tú výhodu servisovania, takže by ma musel presvedčiť tým, čím vtedy a to bola výnimočná ponuka priestoru Omegy, teda úžitková hodnota.
Insignia je však proti Omege vnútri malá, takže zase nič.
Navyše sú moje priority iné, ako v r. 97.
Ak bude takto zmýšľať viac ľudí, môže sa stať aj to, že najväčší skalní prívrženci oplov nebudú mať doma Ople.
To by až tak nevadilo, ale ukazuje sa, že s predajom auta odchádza aj človek.
Dobre, ale vrátim sa k téme.
Takže sa pýtam, prečo sa toto deje, že človek, ktorý má rád Opel ide od neho preč?
A sám si odpoviem: lebo model, na ktorý si užívateľ zvykol, nepokračuje.
Takto Opel zabil Omegu a Vectru.
A ľudia nemajú alternatívu.
Ja napr. nechcem žiadnu Insigniju, ale seriózne auto so zadným pohonom, veľkým priestorom.
Možno Peťuško by si kúpil Vectru D, keby bola.
Ale nie Insigniju.
Môžete namietať, že Astra ostáva.
Už H-čko je však proti Gčku iné auto, je to len názov.
(Takisto Meriva, kde je Agila? Čo je s Combom?)
A to sa ľuďom, ktorí majú napr. Gčko nepáči, ísť do Hčka.
A to je podľa mňa kameň úrazu GM, teda Opla.
Teraz by už nemal ľuďom brať modely, ale zlepšovať tie, čo má.
A dodať Omegu, lebo inak si to u mňa už úplne poserie
Ale ostávam s Vami kamaráti, nech sa deje hocičo. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Nov 12, 2012 3:32 am Predmet: |
|
|
cas plynie, ludia starnu, a postoje sa menia.
technika napreduje, normy sa sprisnuju
prednedavnom mala limuzina strednej triedy 4,2 metra kolesa 13" ci 14" pod kapotu sa zmestil motor V6
pritom 4 dospeli ludia sa v pohodlne odviezli s batozinou na dovolenku.
elektricka schema sa zmestila natesno na 1 list A4 ci A3, vcetne klimy elektrickych okien, zrkadiel a centralu
dnes uz to "nevyhovuje". pre obdobny priestor musi mat auto aspon 4,6 metra. ale aspon ma clovek vacsiu sancu, ak urobi do orecha bum
a vsetky tie mile ekologicke aspekty k tomu "zadarmo".
auto je tak komplexne, ze vela servisu vyzaduje originalny servis.
alebo rovno bozsku prozretelnost
toto sa ale tyka vsetkych znaciek. Teda mozno Tata a Dacia robia scasto rozumne auta ...
--
ja som Opla kupil nahodou v 2007, ked kolega predaval auto.
uputal ma, mal som pocit ze je to slusne auto za rozumny peniaz.
1. auto som si kupil cca v 1995-om. vtedy som stare diely zhanal po inzeratoch v Avize, bolo treba viac trpezlivosti ako dnes
nejake kusky este mam dodnes, ak by vas zaujimali ... _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
|
Návrat hore |
|
|
Kesi Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 23.09.2008 Príspevky: 4865 Bydlisko: EHMK :-)
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 9:12 am Predmet: |
|
|
Pekné mašinky, možno, keď budú úspešné v súťažiach, bude to reklama pre Opel a pomôže to. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
f_fabregas4 Site Admin, Opelclub Member
Založený: 04.09.2010 Príspevky: 2973 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 5:07 pm Predmet: |
|
|
určite, že áno nechápem, prečo dali z toho ruky preč. škoda preveľká. ale dúfam, že toto bude úspešný ťah, aby dali opláci financie dokopy a konečne sa rozbehli správnym smerom. možno aj odchod z GM by nebol zlý. pretože stále nerozumiem, prečo sa tie isté autá predavajú pod 4 či 5 rôznymi menami.
každopádne, dúfam, že pôjde opel hore _________________ Real identity: Robo
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 6:29 pm Predmet: |
|
|
Otázkou je, kto má z toho väčší profit.
Či GM alebo Opel.
Keď sa GM vzdá Opla, čo bude s Cadillacom, Vauxhalom?
A čo tých 8% akcií PSA, ktorými disponuje GM?
Viete, čo si myslím? Že Opel už potichu využíva technológie PSA.
Porovnajte späťáky novej Zafiry a Peugeotu 308 či 5008.
Edit: ak by naopak psa kúpilo opel, s vivarom ako ho poznáme, je koniec. Ale vivaro by zas bolo derivátom jumpera či experta. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mr.K Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 27.12.2012 Príspevky: 60 Bydlisko: Dubník
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 7:44 pm Predmet: |
|
|
No ak by GM pustila Opel tak GM môže zatvoriť,lebo bude stratová maximálne.Podľa mňa opel drží celé GM nad vodou.To viem,že keď vyšla Isignia tak chcel opel vystúpiť z GM a oni ich nepustili,lebo dobre sa začali predávať ople.A ak spolupracuje viac firiem do kopy tak je to ťažké povedať,že či práve opel používa súčiastky napríklad psa,alebo psa používa súčiastky opel.Ale ako pozerám ak značka ktorá sa predáva a potom povedia,že šla do krachu tak to len preto,lebo ju umelo zničili.Môj názor. |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 9:04 pm Predmet: |
|
|
No neviem, Opel vraj urobil za 13 rokov stratu 16 miliárd dolárov, továreň v Bochumi sa zatvára, v Nemecku sa vyrába len Insignia...
To nie sú dobré čísla, je mi to ľúto.
http://www.automoto.sk/clanok/187946/gm-chce-stiahnut-vyrobu-modelu-opel-astra-z-nemecka
Toto stojí tiež za prečítanie, zdá sa, že budúcnosť Opla stojí a padá na šéfovi GM Danovi Akersonovi, ostatní sú za bankrot, keďže Opel vytvára pre GM stratu 1 miliardu dolárov ročne:
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/general-motors-sa-nechce-zbavit-stratov/577833-clanok.html
Ja som si dlho myslel, že keď nepadne Opel, padne PSA, ale podľa najnovších info Francúzska vláda PSA nenechá padnúť. Tak kto to bude, keď ani Opel ani PSA?
Ale o tom táto téma nie je.
Prečítaj aj toto, tu sa píše, že Opel dotuje jedno auto 1000 eurami:
http://www.topspeed.sk/najviac-na-jednom-aute-zarobi-ferrari-vw-je-horsi-ako-skoda-a-opel-predava-so-stratou.html
Na základe týchto zdrojov si myslím, že sa mýliš mr.K _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mr.K Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 27.12.2012 Príspevky: 60 Bydlisko: Dubník
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 10:21 pm Predmet: |
|
|
Veď to je biznis.A zase američania sa rozhodujú o druhej krajine.Veď si nenechajú aby americké autá išly preč radšej likvidujú iné.A podľa mňa nie je celkom pravda čo píšu a čo hovoria.To je všade tak nie len o opel,ale podľa mňa by ovela lepšie šlo opelu ak by im nediktoval GM.A ani to nechápem,že ako napríklad prečo kúpili a predalo sa volvo číne a saab zas vyhlásil bankrot.Ak niekde v takýchto veľkých firmách je problém tak hlavný je vo vedení.Proste sú tam neschopný ľudia a potom sa čudujú tý ostatný,že niečo nefunguje.A to som aj našiel články,že napríklad mokka ide na dračku a bola tam aj otázka,že ako je možné,že potom sú stratový?A každý to vidí inak,ale aj tak na to doplatia tý obyčajní robotníci na linke,keď ich prepustia.A tý vo vedení zas ešte viac zbohatnú. |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 11:19 pm Predmet: |
|
|
Už to nie je ako kedysi, že si fabrika robila takmer všetko sama.
Teraz je značka väčšinou len nálepka na nejakých poskladaných dieloch.
Chevrolet Captiva - Opel Antara.
Tá nálepka má samozrejme hodnotu, ja by som si Chevrolet nekúpil, lebo viem, že je to bývalé Daewoo, ale Antaru by som si kúpil.
To je príklad.
Pritom je to to samé.
Škoda Rapid je Seat Toledo
Fiat Dobló je Opel Combo a Mercedes Citan je Renault Kangoo.
Opel Vivaro je Ranault Traffic a Nissan Primastar a Movano je Master a Jaguar x-type je Ford Mondeo.
Komu už dnes záleží na tom, kto navrhol, ako pospájať diely?
Chcem tým povedať, že nech už človek vlastní takmer akékoľvek auto, nemal by byť zbytočne namyslený na jeho značku, lebo všetko je komplikovanejšie, než sa zdá.
Opel ako nálepka určite neskončí a neskončí ani ako Saab, ten nemal takmer žiadne modely a strácal postupne meno.
Opel má naopak dobré meno.
A je úplne jedno, či ho budú vlastniť Číňania či Francúzi.
Ako dobre sa darí Land Roveru a Jaguáru pod Indami, nezasahujú do techniky.
Väčšiny z nás sa aj tak dotýka snáď len zásobovanie náhradnými dielmi, ale spýtajme sa sami seba, kedy sme naposledy kupovali origo diel v Opli.
Ja osobne už ani neviem, minulý rok niekedy v auguste.
Takže nám to môže byť vážne jedno. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 11:28 pm Predmet: |
|
|
mne úplne, ja mám toho viac než dosť _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|