|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
daniel335 Nový užívateľ...
Založený: 31.03.2012 Príspevky: 22 Bydlisko: čadca
|
Zaslal: Št Jan 10, 2013 11:41 am Predmet: oranžová kontrolka "auta s kľúčom" vectra c 1,9 cd |
|
|
Pozdravujem všetkých členov klubu a zároveň chcem požiadať o nejaké tipy a rady ohľadne môjho problému. Snažil som sa tu na fóre niečo nájsť, ale nič som nenašiel.
Problém spočíva v tom, že som asi pred 3 dňami naštartoval auto a po prejdení asi 20 m sa mi rozsvietila oranžová kontrolka „AUTO S KLúčOM“, pričom som nespozoroval žiadne zmeny v dynamike jazdy. Po opätovnom naštartovaní opäť kontrolka nesvietila, ale zasa po prejdení teraz asi 300 m začala svietiť. Včera sa opakoval ten istý problém po naštartovaní, ale po prejdení cca 11 km mi kontrolka zhasla počas jazdy a do cieľa cesty už nezasvietila. Dnes ráno som naštartoval, prešiel cca 3 km do servisu bez toho, aby mi kontrolka zasvietila. Na diagnostike mi povedali, že chyba sa ukázala ako – „recirkulácia emisii“, ale teda v čom je problém, čo vymeniť? Túto chybu mi vymazali ale opäť po prejdení 20 m mi začala kontrolka svietiť. Máte teda nejaké rady alebo návrhy ako toto odstrániť? Vopred vďaka.
Mám motor Z 19 DTH, teda auto vectra c 1,9 cdti 110 kw, 6.-stupňový automat, r.v. 11/2005. |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Št Jan 10, 2013 12:14 pm Predmet: |
|
|
podľa opisu vidím príčinu v EGR ventile meniť zatiaľ netreba nič, len vyčistiť
máš SS _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
kicmas Pravidelný užívateľ...
Založený: 07.04.2012 Príspevky: 33 Bydlisko: Snina
|
Zaslal: Pi Jan 11, 2013 8:28 pm Predmet: |
|
|
Mal som ten istý problém s tou istou chybou na diagnostike a bol to EGR ventil. Vybrať, vyčistiť a hotovo. _________________ Vectra C, 1.9 CDTI, 110kW, 2005 |
|
Návrat hore |
|
|
Miroslav Halaj Strieborný užívateľ....
Založený: 18.01.2012 Príspevky: 168 Bydlisko: ,Banska Bystrica
|
Zaslal: Pi Jan 11, 2013 10:16 pm Predmet: |
|
|
Vycistis aj tak len mechanicku cast ventilu ale samotny problem je v tej elektrickej ktoru pridiera takze je to len docasne |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Pi Jan 11, 2013 10:18 pm Predmet: |
|
|
Co ak pridieralo prave tu mechanicku cast vdaka zaneseniu? _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
Miroslav Halaj Strieborný užívateľ....
Založený: 18.01.2012 Príspevky: 168 Bydlisko: ,Banska Bystrica
|
Zaslal: Pi Jan 11, 2013 10:25 pm Predmet: |
|
|
To hej ale problem je v tom ze ta el.cast nieje 100%tesna a ten bordel sa dostava do nej a pomaly ju zadiera takze casom freba ventil aj tak vymenit |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Pi Jan 11, 2013 10:48 pm Predmet: |
|
|
tá elektrická časť sa dá celkom dobre vyčistiť _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
24petusko Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 11.12.2009 Príspevky: 6975 Bydlisko: Košice okolie
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 12:48 pm Predmet: |
|
|
chcelo by to mozno nejaky navo/postup _________________ VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
|
|
Návrat hore |
|
|
daniel335 Nový užívateľ...
Založený: 31.03.2012 Príspevky: 22 Bydlisko: čadca
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 3:59 pm Predmet: |
|
|
No zatiaľ som ešte s tým nič nerobil, keďže je počasie vonku aké je a ja nemám garáž. Ale stále dookola to isté, raz kontrolka "AUTO S KľUCOM" svieti inokedy zasa nie. Dufam, že to čoskoro odstránim, lebo nemám rád vysvietené žlté a červené kontrolky na prístrojovke |
|
Návrat hore |
|
|
daniel335 Nový užívateľ...
Založený: 31.03.2012 Príspevky: 22 Bydlisko: čadca
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 4:46 pm Predmet: |
|
|
A ešte taký dotaz, prečo mi diagnostika neukázala priamo EGR ventil? Napísalo len, že problém je "recirkulácia emisií". Takisto som sa dozvedel, že pri probléme s EGR ventilom svieti na prístrojovke kontrolka "ORANžOVý MOTOR", ale mne svieti "AUTO S KLúčOM". Viete toto nejako vysvetlit??? diky |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 7:00 pm Predmet: |
|
|
24petusko Napísal: |
chcelo by to mozno nejaky navo/postup |
nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=6318&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 7:04 pm Predmet: |
|
|
EGR ventil priamo súvisí s recirkuláciou emisíí
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby) _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
24petusko Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 11.12.2009 Príspevky: 6975 Bydlisko: Košice okolie
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 7:54 pm Predmet: |
|
|
jupaza1 Napísal: |
24petusko Napísal: |
chcelo by to mozno nejaky navo/postup |
nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=6318&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
tak potom fajn, len pre istotu _________________ VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 8:11 pm Predmet: |
|
|
Problém býva častejšie s ventilom, než s kotvou magnetu.
Ten elektromagnet sa dá ľahko skontrolovať.
Hlavný problém však je so zapchatými kanálmi na sacom, ľudia často vyčistia a spojazdnia egr (dokonale primitívna súčiastka mimochodom), aĺe už sa zrkadielkom nepozrú do kanálov sacieho.
Bohužiaľ, konštrukcia sania tohto motora je zlá a preto sa s týmto neduhom skôr či neskôr stretne každý. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: So Jan 12, 2013 9:19 pm Predmet: |
|
|
Kajo, pri čistení EGR ventilu čistím aj kanáliky pod škrtiacou klapkou, ako aj klapku samotnú, samozrejmosťou je aj čistenie kanálikov (priechodov) medzi EGR a škrtiacou klapkou Mimochodom tá elektromagnetická časť býva riadne zaprasená, zalepená - potom elektromagnet robí neplechu ( zadrháva) _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
ViloP Nový užívateľ...
Založený: 03.05.2012 Príspevky: 23 Bydlisko: Trnava
|
Zaslal: Ut Jan 15, 2013 4:36 pm Predmet: |
|
|
jupaza1 Napísal: |
EGR ventil priamo súvisí s recirkuláciou emisíí
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby) |
a co znamena iba oranzovy motor + kod P2279-5B ? |
|
Návrat hore |
|
|
daniel335 Nový užívateľ...
Založený: 31.03.2012 Príspevky: 22 Bydlisko: čadca
|
Zaslal: Pi Jan 18, 2013 10:08 am Predmet: |
|
|
No tak včera som vyčistil EGR ventil, uplne celý aj tú časť, ktorú je potrebné odvrtať - podľa návodu tu na fóre. Taktiež vyčistená aj škrtiaca klapka. Mimochodom to bolo riadne zanesené (( Po tomto išlo auto chvíľu dobre. Po chvilke jazdy som však spozoroval, že ako zatlačim pedál plynu do polovičky, auto sa nechce rozbehnúť, pričom mi toto pred čistením nerobilo vôbec. Teda raz mi reaguje na pedál plynu dobre, inokedy sa nechce rozbehnúť .-((( Viete mi poradiť, čo sa mohlo stať??? Inak opäť sa mi rozsvietila kontrolka "AUTO S KLúčOM" (( |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Pi Jan 18, 2013 7:14 pm Predmet: |
|
|
Diagnostika - chybový kód? Po vyčistení si ho zložil tak ako má byť? Vyčistil si MAP senzor? Tiahlo na saní je v poriadku? _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
daniel335 Nový užívateľ...
Založený: 31.03.2012 Príspevky: 22 Bydlisko: čadca
|
Zaslal: So Jan 19, 2013 2:03 pm Predmet: |
|
|
Zložené je to tak, ako pred tým. Ale neviem, či by nebolo lepšie ist na diganostiku OP - COM, ten kamarat ma myslim OBD II. Viete mi povedat, či je v tom rozdiel??? MAP senzor mi nečistil a to tiahlo asi tiez nekukal. Inak som sa tu na fore dočítal, ze to môze byt aj snímačom tlaku v sacom potrubi, kde ho teda nájdem? Chybu ukazalo P1813, ale ako sme to vymazali uz mi kontrolka nesvieti na pristrojovke žiadna, avšak vykon auta začina byť az nad tých 1.800 ot/min. ..... Máte prosím vas nejaké nápady, aby som fakt nemusel vymenit polovičku auta |
|
Návrat hore |
|
|
jupaza1 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.05.2009 Príspevky: 1316 Bydlisko: Źilina
|
Zaslal: Ne Jan 20, 2013 12:51 pm Predmet: |
|
|
snímač tlaku v sacom potrubí je MAP senzor, nájdeš ho na sacom potrubí tak v jeho polovici _________________ Opel Astra 1,8i 16v r.v.1994 - ex
Opel Vectra caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|