|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Dec 12, 2007 3:16 pm Predmet: Vyhrievany volant |
|
|
Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
dulo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.06.2007 Príspevky: 18298 Bydlisko: Levoča
|
Zaslal: Št Dec 13, 2007 11:23 am Predmet: |
|
|
ja som mal iba tú češť držať vyhrievaný volant ,parádna vec... _________________ Omega B Sport X30XE 155 kW (1998) A/T + Omega B MV6 X30XE 155 kW(1997) LPG RAT STYLE
Omega B Sport X25XE 125 kW (1998) - ex
Omega B Sport Y26SE 132 kW (2001) - ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001) - ex
Der Opel Omega - Technik, die Begeistert |
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Ne Dec 16, 2007 8:39 pm Predmet: |
|
|
V lete by sa zišiel naopak chladený.Vtedy je teplý dosť.Také niečo vymyslite _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Jan 10, 2008 12:28 am Predmet: Re: Vyhrievany volant |
|
|
iurai Napísal: |
Ahojte,
robil to uz niekto z Vas ?
Neviete, ze aky prud znesie kontaktna jednotka volantu
bud dialkove ovladanie radia alebo klakson ? |
ma niekto z Vas zbytocnu vadnu kontaktnu jednotku volantu (take plastove kolecko hned za volantom), ze by sme skusili zistit, kolko prudu tu bezpecne zvladne ?
alebo nejaky napad, ako dorobit dalsi kontaktny kruzok minimalne na 1 kontakt, co znesie 1 amper a nebude vrzgat a podobne ?
zatial ma napadlo:
a) zo zadnej strany volantu kruhovy kontakt po obvode, nieco ako obrovska medena podlozka, ci skor tesnenie
b) zo zadnej strany volantu bodovy kontakt len pre aretacnu polohu volantu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
hrucho Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 13.07.2007 Príspevky: 30 Bydlisko: Ružomberok
|
Zaslal: Po Jan 14, 2008 12:25 am Predmet: |
|
|
1 A by ti aj tak nestacilo (=13 W na cely obvod volantu, a to je dost malo).
Povodna kontaktna jednotka sa na to neda pouzit. Je stavana na kratkodobu zataz ( _________________ Opel COMBO 1,7 DTI |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Jan 14, 2008 1:59 am Predmet: |
|
|
hrucho Napísal: |
1 A by ti aj tak nestacilo (=13 W na cely obvod volantu, a to je dost malo).
Povodna kontaktna jednotka sa na to neda pouzit. Je stavana na kratkodobu zataz ( |
podla mna by 1A stacil. len ci to kontaktna jednotka prezije 5 minut.
a nie raz ale opakovane
inak napatie by sa dalo zvacsit menicom, tak by nemusel byt prenasany prud taky velky
rozmyslal som aj nad upravami kontaktnej jednotky. ale je to hodne hakliva vec _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
MajklNajt Strieborný užívateľ....
Založený: 18.07.2009 Príspevky: 377 Bydlisko: BB
|
Zaslal: St Okt 14, 2009 10:16 am Predmet: |
|
|
No trochu nam prichladilo a zacinam nad tym rozmyslat aj ja
Volant je rukach neznesitelne studeny, tak isto aj radiaca paka.
Akym sposobom si chcel sparvit vyhrievaciu cast na volante? Nejaky odporovy drot navinuty na jadro volantu? Neviem, este som to nepozeral, ale bolo by to fajn _________________ Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Okt 14, 2009 11:25 am Predmet: |
|
|
dat dole kozeny potah a rovnomerne namotat odporovy drot.
tych drotov je viac druhov a rozne priemery.
najvacsi problem je priviest dostatocny prud do volantu.
na to je kontaktna jednotka truba+airbag+radio prislaba
niektore auta (napr. starsi escort) maju klakson rieseny pruznym kontaktom (akoby uhlik v alternatore) co sa dotyka kruzku na zadnej strane volantu.
uz len to mechanicky vyriesit _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
MajklNajt Strieborný užívateľ....
Založený: 18.07.2009 Príspevky: 377 Bydlisko: BB
|
Zaslal: St Okt 14, 2009 12:35 pm Predmet: |
|
|
Doma som nasiel dostatocne dlhy odporovy drot s priemerom 0,7 mm.
Odmeral som odpor tohoto drotu a ten je 3,1ohm.
Palubne napatie U = 14,2V
Prud, ktory by pretekal drotom I = 4,58 A
Celkovy vykon by bol P = 65W
Myslim ze to je dost vela, podla mna by stacil aj polovicny vykon. Ako vypocitam max. teplotu, na ktoru sa drot pri danych parametroch nahreje?
S tym privodom prudu to bude treba nejak vymysliet _________________ Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Okt 14, 2009 8:44 pm Predmet: |
|
|
myslim, ze aj pri 35 wattoch sa to po case nahreje tak, ze pojde dym _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Okt 16, 2009 9:13 am Predmet: |
|
|
Len tak pre vasu inspiraciu ako je to riesene na peugeote 407.
Pouziva sa menic napatia na 48V a PWM regulacia.
Pri zapnuti ked treba co najrychlejsie zohriat volant je zdanlivy vykon spiraly 25W po cca 1.5 minute klesa na polovicu a zapina sa uzivatelsky menitelna teplota, kde maximum je cca 12-15W.
Zda sa to malo,ale treba si uvedomit ze je pouzita ta PWM regulacia a spicky su stale 48V.
V servisnom manualy pisu strednu hodnotu prudu pretekajucu cez spiralu 100-220mA.
Veniec volantu neprekracuje teplotu 30st C.
Vyhrevna spirala je riesena 5 tenkymi odporovymi dratikmi zapojenymi paralelne ,ktore NIESU obmotavane okolo venca volantu,ale idu po obvode, tvoria kruznice.
Juraj, mam doma rozobratu tu kontaktnu jednotku(nie Opel), vlastne je z nej uz len ten paskovy medeny vodic, tak ak to chces, tak sa ozvy. _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
palix Strieborný užívateľ....
Založený: 18.02.2008 Príspevky: 401 Bydlisko: Prešov
|
Zaslal: Pi Okt 16, 2009 10:35 am Predmet: |
|
|
To je super vec, taký vyhrievaný volant... Dnes ráno bol ten môj riadne studený... Po čase som si ohrieval ruky pri výduchoch - teplý vzduch... Na budúce beriem rukavice _________________ Opel Astra Classic 2, 1,4 Twinport, r.v. 2007 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Okt 16, 2009 5:37 pm Predmet: |
|
|
Ja to považujem za zbytočné, možno preto, lebo mám všetky volanty obšité kožou + pod ňou je molitán.
Iba chvíľu trvá a volant je teplý.
Ale ak by som mal vyriešiť ten problém, ako priviesť do volantu potrebnú energiu, chcel by som indukčný prenos. Cievku proti cievke. Pravda, fungovalo by to len v priamej polohe volantu, ale tá je 90% jazdy. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Okt 24, 2009 12:12 pm Predmet: |
|
|
ked boli teploty blizke nulu, vsimol som si, ze prave originalny kozeny volant vo Vectre B je a dlho ostava studeny.
z tohto hladiska je umelohmotny volant prijemnejsi _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Okt 24, 2009 12:54 pm Predmet: |
|
|
Asi je ten orig. kožený volant urobený tak, že koža je priamo na kovovm drôte. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
MajklNajt Strieborný užívateľ....
Založený: 18.07.2009 Príspevky: 377 Bydlisko: BB
|
|
Návrat hore |
|
|
hrucho Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 13.07.2007 Príspevky: 30 Bydlisko: Ružomberok
|
Zaslal: Ne Dec 02, 2012 11:31 am Predmet: |
|
|
Sú nejaké nové poznatky v tejto veci ?
Skúsil to niekto ? _________________ Opel COMBO 1,7 DTI |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|