|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
TUKESKO Strieborný užívateľ....
Založený: 11.12.2008 Príspevky: 1336 Bydlisko: Hrádok medzi NM a PN pri D1
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 4:25 pm Predmet: |
|
|
F1 majú tiež automaty a dokonza aj medzi plyn a to už nuda asi nebude:o)))
či??? _________________ 0918338400
Opel omega B 3.2 CARAVAN
auto scan opel |
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 4:34 pm Predmet: |
|
|
Poloautomaty - a aj tie su uz zakazane
V minulosti mohli mat automaticke radenie hore, teraz musia oni klikat ... _________________ VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 5:24 pm Predmet: |
|
|
Ďalšia vec je, že nie je automat ako automat:
DSG, Easytronic, Multitronic (variátor), klasika s hydromeničom...
Jazdil som so všetkými a každý systém radí ináč.
A ešte je rozdiel, či je tá prevodovka zavesená dízli alebo benzíne.
Takže nejaké všeobecné vyhlásenia sú bl-bosť .
Jazdil som s mechanickými prevodovkami, ktoré bola katastrofa radiť (Zafira A), alebo s takými, kde sa dalo radiť fúknutím do páky (Mazda 121), s takými, kde od začiatku zle fungujú synchróny (Merecedes Vito) alebo s takými, kde na radenie treba silu.
Niektoré zle radia keď sú studené, iné keď sú teplé.
A na tom sú ešte zavesené rôzne spojky...
Nie, nedá sa zovšeobecňovať.
Dajú sa len popísať výhody a nevýhody jednotlivých riešení v konkrétnych autách. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 5:35 pm Predmet: |
|
|
Ja som vseobecne pochoval stare americke automaty a za tym si stojim. To bol/je zrut vykonu jak svina.
3-4 rychlosti, vo vysokych otackach miesto vykonu uz len hukot.
Naopak, vseobecne som pochvalil nove automaty a za tym si tiez stojim _________________ VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 10:00 pm Predmet: |
|
|
To je tiež diskutabilné, Corvette so starým automatom poskytovala nadštandardné výkony.
Rozdiel medzi US automatmi a EU automatmi je často iba v inom "stall speed".
US meniče bývajú naladené na vyšší stall, pretože sa počíta s ťahaním prívesov, jazdou v teréne (tá je s manuálom veľmi zložitá) apod., tým pádom tam je samozrejme sklz väčší.
Rolu zohráva aj hmotnosť a odpor vzduchu amerických áut.
Mnoho US áut používa napr. japonské prevodovky a pod., nie je to také easy.
A celé to komplikuje premostenie meniča.
Ja mám napr. vo Vectre automat Aisin Warner, 4-stupňový s premostením na 4, stall nastavený podľa mojich meraní na 2200.
Keď je menič premostený a v rýchlosti cca nad 160 kmh dám podlahu, automat už nezaradí 3ku, ale ostane na 4ke a kým nedám kickdown, nezruší premostenie meniča.
Takže auto zrýchľuje bez strát, ako s manuálom na 5. prev. stupni.
Modernejšie prevodovky majú často premostenie na všetkých stupňoch, napr. Mercedes 7 rýchl.
MLko je navyše vyrábané v US pre US trh. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Komo Strieborný užívateľ....
Založený: 19.03.2007 Príspevky: 2924 Bydlisko: Komjatna [RK]
|
Zaslal: Ne Jún 03, 2012 10:52 pm Predmet: |
|
|
Take cosi.
Tie stare Ameriky som spomenul schvalne - bola to jednoducho povedane - dan za komfort. Proste v statoch ta nesmie obtazovat nejaka prevodovka za jazdy ked musis jest, telefonovat, vybavovat milion rozlicnych veci.
A kedze su znami svojimi tradiciami - aj tieto prevodovky boli tak povediac tradicne, az do masovejsieho prichodu japoncov, nemcov atd ...
Ale ako si spominal, existuje mnoho faktorov a veci a podobne. Tieto stariny prezili aj majitela aj karoseriu a aj motor
Rozhodne, ako kazda "komfortna pomocka", ktorou automat bezpochyby je, ma svoje muchy, zastancov a odporcov ... su auta, kam by som si nic ine ako automat nevedel predstavit a naopak _________________ VeCe Z18XE
VeA C20NE - ex
- Diagnostika -
|
|
Návrat hore |
|
|
mat Bronzový užívateľ...
Založený: 04.05.2011 Príspevky: 121 Bydlisko: kosice
|
Zaslal: Po Jún 04, 2012 7:25 am Predmet: |
|
|
buci ked 150kw je cajik tak ty vo svojom si musis pripadat ako by si parkoval na stred cesty peace _________________ Opel signum 3,2 V6 155kW
Z32SE |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|