|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Dec 08, 2010 5:21 am Predmet: |
|
|
to co lubo22 pises je logicke. ked nestartujes hned po zhasnuti kontrolky, tak zhavice chladnu _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: St Dec 08, 2010 2:24 pm Predmet: |
|
|
niekto spominal kolegovy ze ked startuje nech kontrolka zasvieti potom zhasne este par sekund nech pocka a potom startuje podla mna to neni dobre hned ako zhasne treba startovat.
ja som to urobil ale nechal som to asi minutku ak nie viac a auto uz malo problem so startom chitilo na prvy start ale uz sa trapilo.
este auto mi zle startovalo ked som pred jazdou dal ohrievac nech sa mi roztopi ten lad co bol pred chladicom a sneh lebo boli zaveje na cestach a plno snehu sa mi tam dostalo. tak som to nechal zohriat. shen sa roztopil a za 15min som islel autom do mesta a tiez zle starovalo asi nejaky snimac teploty som zblbol zhavenie iba prebliklo ani nie na sekundu a vonku bolo -8 tusim. bolo to minulu zimu
ale potom uz starty vsetky v pohode _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
Pepsi Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 26.05.2009 Príspevky: 3417 Bydlisko: Zvolen
|
Zaslal: St Dec 08, 2010 2:53 pm Predmet: |
|
|
joachimdarmo Napísal: |
Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou. |
časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár??? _________________ Opel Zafira 2.0 Turbo OPC + LPG,r.v.2003
Vectra B caravan 2.0 Dti, r.v. 1998-EX
Kadett Cabrio 2,0GSi by BERTONE, r.v. 1988-EX
Vectra B caravan 2.2 Dti r.v.2002 Sport-EX |
|
Návrat hore |
|
|
angel33 Pravidelný užívateľ...
Založený: 09.03.2010 Príspevky: 36 Bydlisko: SL
|
Zaslal: St Dec 22, 2010 7:39 pm Predmet: |
|
|
Čim nižšia teplota tým dlhšie žeraví. _________________ OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW |
|
Návrat hore |
|
|
ask141 Nový užívateľ...
Založený: 22.03.2008 Príspevky: 1 Bydlisko: banska bystrica
|
|
Návrat hore |
|
|
joachimdarmo Pravidelný užívateľ...
Založený: 23.09.2010 Príspevky: 30 Bydlisko: Nitra Kolíňany
|
Zaslal: Po Jan 10, 2011 8:37 pm Predmet: |
|
|
Pepsi Napísal: |
joachimdarmo Napísal: |
Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou. |
časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár??? |
sorry , ze tak neskoro. Asi hodinku . _________________ Opel Vectra C, 2003 , 2,0DTI 16 V , Comfort. |
|
Návrat hore |
|
|
roza.j Nový užívateľ...
Založený: 06.02.2011 Príspevky: 6 Bydlisko: NZ
|
Zaslal: St Feb 16, 2011 7:55 am Predmet: |
|
|
Ja som mal ten isty problem,dorobil som si tlacitko od snimaca teploty vody a tak som fungoval cez 2 roky,najazdil niekolko desiatok tisic kilometrov. Jedneho dna mi posla autobateria,kupil som novu a....auto zacalo startovat v problemovych vonkajsich podmienkach,tj bez zhavenia na "brng". Nechapem to doteraz,auto normalne tocilo motorom,nikdy som nemal problem so startovanim ani po stati auta cez 2 tyzdne bez jazdenia,nic nenasvedcovalo ze bateria je vadna _________________ OPEL VECTRA C 2,0 DTI ...r.v.2004 |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Feb 16, 2011 1:13 pm Predmet: |
|
|
to co pise roza velmi dobre ukazuje, ze na velmi dobry start diesla je treba aby vela sucasti motora bolo vo vybornom stave.
nestaci aby starter tocil rychlo motorom, on musi dost rychlo tocit.
ak toci o 20% pomalsie, este stale sa to bude zdat rychlo, no tlak a teplota vo valci su nizsie _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
lubo22 Strieborný užívateľ....
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 4321 Bydlisko: trstena
|
Zaslal: St Feb 16, 2011 2:16 pm Predmet: |
|
|
takze potom ja mam dobre este sucasti v motore _________________ Vectra C cierna
Vectra C modra ex |
|
Návrat hore |
|
|
angel33 Pravidelný užívateľ...
Založený: 09.03.2010 Príspevky: 36 Bydlisko: SL
|
Zaslal: Št Máj 05, 2011 6:00 pm Predmet: |
|
|
Zo svojich skúsenosti môžem potvrdiťť, že najdôležitejšie je mať dobrú autobateriu. Ak nieste si istí o stave svojej baterky, požičajte si dobru od niekoho a skuste štartovať. Ak vas to zastihne, že už vôbec nemôžte auto naštartovať, odpojte konektor snímača teploty chladiacej kvapaliny, naštartujte motor ( zapne žhaviče), nechajte motor bežať a naspáť zastrčte konektor do snímača chlad. kvapaliny. Takto som sa ja trapil až som si kúpil novú autobatériu - VARTA SILVER Dynamic 85Ah (112€) a auto štartuje dobré. _________________ OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW |
|
Návrat hore |
|
|
csala Pravidelný užívateľ...
Založený: 01.03.2007 Príspevky: 32
|
Zaslal: Ut Okt 18, 2011 10:54 am Predmet: |
|
|
O zlom štartovaní motorov DTI tu bolo toho popísaného fakt dosť, ale nie všetko. Aj ja momentálne riešim zlý studený štart pri nízkych vonkajších teplotách napriek tomu, že doteraz v zime som nikdy nemal problémy so štartom aj keď som mal staré čerpadlo VP44 (už mám nové) a starú baterku (už mám novú 80Ah). Meral som žhaviče v zamontovanom stave - majú odpor cca 0,6 ohmu, čo je OK. Aj keď niekto tvrdí, že dieslu veľa netreba, aby naštartoval, podľa mňa opak je pravdou. Je tu veľa vplyvov, a pokiaľ sa stretne kombinácia viacerých nedostatkov, čo pri staršom motore je normálne, tak to nechce dobre štartovať.
Moje doterajšie skúsenosti s 2.2DTI, 272 tisic km:
Čerpadlo VP44 mi kľaklo pri 240 tisíc km, odišla elektronika, takže okamžitá smrť, ale v zime to štartovalo absolútne bez problémov do poslednej chvíle, z toho mi vychádza, že staré čerpadlo na dobrý štart nemá zásadný vplyv. Teraz mám čerpadlo nové (nie repasované) a napriek tomu so štartom je problém.
Žhaviace sviečky - ak nie je prerušená, to ešte neznamená, že je OK, počul som o tzv. zadnom žhavení, to znamená, že už to nežhaví na špičke, ale vzadu. Takže žhavičky je nutné kontrolovať vymontované, či žhavia na špičke a taktiež by sa mali rozsvietiť takmer do biela.
Začiatok a koniec žhavenia - tu koluje medzi motoristami veľa nesprávnych informácií. Kontrolka žhavenia na prístrojovke a jej zhasnutie určuje len moment, kedy je vhodné štartovať, ale so samotným žhavením nemá takmer nič spoločné. V predchádzajúcom aute som si na jednu žhavičku napojil káblik a svietiacu diódu upevnil v palubke a videl som, kedy žhavenie začalo a kedy skončilo. Žhavilo pri štarte aj pri úplne horúcom motore, samozrejme, že veľmi krátko. Takúto kontrolku sa chystám napojiť aj teraz v svojom DTI.
Štartér a dobrú baterku spomínať nebudem, tu je to jasné, čím motorom rýchlejšie točíme, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to chytne. Možno za pozastavenie stojí skontrolovať prechodové odpory silovej kabeláže na blok motora, baterke, štartéri,.. Treba si uvedomiť, že na prechodovom odpore jednej stotiny Ohmu vznikne pri štartovacom prúde 100 ampér úbytok napätia 1 volt. Keďže štartér si v zime vezme viac ako 100 ampér, môže byť úbytok napätia na prechodových odporoch značný. To isté platí aj o žhavičoch. Spolu berú 60 až 80 ampér.
Na zimu dávam motorový olej nižšej viskozity, to pri studenom štarte tiež pomáha.
Padanie nafty - keď nafta padá, tak padá aj v zime aj v lete a zákonite by to malo zle štartovať aj v lete. Ak v lete nebol problém a v zime áno, tak to s padaním nafty nesúvisí.
Rozpínacie tlačítko obvodu čitla teploty chladiacej zmesi - mám ho ešte z čias, keď som mal problém štartovať poloteplý motor, ozaj to pomáhalo a motor naštartoval okamžite. Vtedy to totiž štartuje s maximálnou štartovacou dávkou a nastavuje iný uhol predvstreku.
Vyťahaná rozvodová reťaz - tu predpokladám väčšinu problémov so studeným štartom. Malo by pomôcť pootočenie čerpadla ako kompenzácia na nesprávne časovanie predvstreku.
Opotrebovaný dvojhmotnostný zotrvačník - niekde som čítal, že aj toto je problém.
Vstreky - neviem, či zlý vstrek by mohol pri malých otáčkach čerpadla rozprašovať zle a potom pri naštartovanom motore už dobre, takéto vedomosti nemám.
Kompresia motora - doporučujem zmerať, ale že Ople sú na tom celkom dobre.
Kombinácia všetkých príčin súčasne je samozrejme možná. _________________ Omega C 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Okt 18, 2011 6:48 pm Predmet: |
|
|
zhavic by sa mal rozzeravit rychlo
zly vplyv startera sa da odskusat pri starte z kopca _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
angel33 Pravidelný užívateľ...
Založený: 09.03.2010 Príspevky: 36 Bydlisko: SL
|
Zaslal: Ut Mar 06, 2012 9:02 pm Predmet: |
|
|
kade ste pretiahli kablik z kabiny do motorového priestoru? _________________ OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW |
|
Návrat hore |
|
|
dikard Strieborný užívateľ....
Založený: 03.08.2010 Príspevky: 6943 Bydlisko: Okres Nove Zamky
|
Zaslal: St Mar 21, 2012 8:01 pm Predmet: |
|
|
angel33: ja by som vôbec uz neriesil nezavisle zhavenia ale skôr by som kontaktoval Tea a povedal mu svoj problem a on to jednym vrzom vyriesi ako mne upravil a porobil to tak ze to slape jako hodinky cim je tuhsie tym lepsie startujem
a dalsia vec je ze ti kukne auto a poradi ako a co mas zle, vyskusaj a uvidis _________________ Opel Astra G Caravan 2.0 DI 16V 60KW intercooler, ročník 2000,X20DTL,prevodv. F23, 225 000km |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|