Opelclub Fórum
alternátor vs. batéria

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
zocharik
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.10.2009
Príspevky: 10
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: So Dec 31, 2011 11:16 am    Predmet: alternátor vs. batéria Odpovedať s citátom

Počas jazdy mi začala svietiť kontrolka ALTERNATOR, neskôr sa pridala kontrolka ABS súčasne s ESP, kontrolka airbagov a prestalo fungovať posilovanie riadenia. Po zastavení a vypnutí motora auto už nešlo naštartovať, je ako keď by bola vybitá batéria.
Je možné že by bola už nefunkčná batéria (6 rokov, 160 000 km, pred cca 3 týždňami nechytila) alebo bude skôr niečo s alternátorom?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: So Dec 31, 2011 12:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

S najvacsou pravdepodobnostou alternator, resp. mostik, alebo regulator.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
red baron
Anonymný





PríspevokZaslal: So Dec 31, 2011 12:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

skús dať dobrú baterku a premeraj si dobíjanie ( 12.5 - 13.8 ) aj zaťažený aj nezaťažený ( znamená vypnuté všetky spotrebiče - zapnuté vyhrievanie skla , ventilátor na max , svetlá .... ) až bude ok , potom to bude baterka KO
Návrat hore
ZAFIRAK1970
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 01.07.2008
Príspevky: 78
Bydlisko: TRSTENA

PríspevokZaslal: So Dec 31, 2011 4:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Podla mňa je to bateria-prihliadnuc na jej vek
_________________
ZAFIRA 20 DTI 74 kw 10/2001
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
clio1
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 06.08.2009
Príspevky: 1166
Bydlisko: Zvolen

PríspevokZaslal: Po Jan 02, 2012 11:33 am    Predmet: Odpovedať s citátom

aj podla mňa je to baterka 6 ročná baterka je fakt už po smrti...
_________________
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
fanuc
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 02.01.2007
Príspevky: 334
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Po Jan 02, 2012 4:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Keď mu to spravilo počas jazdy tak to bude alternátor a nie baterka. Baterka nedáva prúd počas jazdy, ale alternátor stíha dodávať šťavu pre všetko. Môžeš mať baterku vymlátenú jak chceš ale keď naštartuješ (napr cez káble) tak ti všetko pôjde. Nepíše síce či má benzín alebo diesel, ale ani pri benzíne nemôže slabá baterka robiť problém počas jazdy. Podľa mňa je diodový mostík KO. Vlastná skúsenosť Laughing
_________________
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
zocharik
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.10.2009
Príspevky: 10
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: Ut Jan 03, 2012 7:35 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Keďže som potreboval previezť auto domov, tak som nabil baterku a čakal čo sa bude diať. Auto bez problémov naštartovalo, po cca 5 min jazdy zasvietila kontrolka "akumulátor". Postupne všetko pozhasínalo, svetlá, palubný počítač, prístrojová doska, neukazovalo rýchlosť, otáčky, palivo, nešli stierače, kúrenie, posilovač riadenia ..
V garáži som baterku zase nabil a zase v pohode naštartovalo, po pár minútach na voľnobehu ten istý scénar ..
Baterku som odpojil, po dni mi na nej ukazovalo 15,5 V, pri štartovaní neklesla hodnota pod 11,2 V.
Predpokladám že to bude alternátor, ako sa dá zistiť v čom presne je chyba? (mostík, regulátor ..)


Opel Zafira 1,9 CDTi, 110 kW
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
buci_vectra
Moderátor - Zlatý užívateľ...
Moderátor - Zlatý užívateľ...


Založený: 20.04.2009
Príspevky: 7280
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: St Jan 04, 2012 12:55 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Jo alternátor.
Čo je v alternátore zlé zistíš keď ho rozoberieš a premeriaš diody, skontroluješ uhlíky a pod. Budeš si to robiť sám?
_________________
Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
vlado1
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.03.2010
Príspevky: 26
Bydlisko: Bytča

PríspevokZaslal: St Jan 04, 2012 11:21 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tieto priznaky som mal aj ja na svojej zafire a bol to ten alternator,bol zly diodovy mostik po repase všetko ok
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
texno_lover
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 21.03.2010
Príspevky: 384
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

PríspevokZaslal: St Jan 04, 2012 5:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

zocharik - na takej istej zafire som to mal pred cca mesiacom, najazdene mala vtedy okolo 130 tisic, diodovy mostik na alternatore bol kaput, takže urcite repas alternatora, robi to veľa firiem, nestoji to zas až tak veľa... kazdopadne urcite by som s tym nejazdil ani kratke trasy .... nam ked vypovedal tak prestalo ist abs atd atd a zrazu aj posilovač riadenia tak sa nedalo volantom skoro ani pohnuť a zafira skoro skončila čumakom v múre pri odbočovaní do dvora ked sa zrazu nedalo volantom ani pohnuť ...
_________________
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
red baron
Anonymný





PríspevokZaslal: St Jan 04, 2012 7:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera ....
Návrat hore
zocharik
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.10.2009
Príspevky: 10
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: Št Jan 12, 2012 7:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

red baron Napísal:
prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera ....



Dnes som sa konečne dostal k tomu meraniu a takto dopadlo:
Batéria bola po nabití a po pripojení voltmetra sa vyšplhala na 17,9. Pri štartovaní klesla na 12,4, potom na voľnobehu bola medzi 15,7-15,9.
Po zvýšení otáčok na 3000 bola 15,5 - 15,7 a s 3000 ot. + svetlá, klíma a iné hodnota klesala až na 14,0. Dalo by sa z tých hodnôt určiť kde je chyba?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
fanuc
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 02.01.2007
Príspevky: 334
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Št Jan 12, 2012 7:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

No to máš ale riadne divoké hodnoty Shocked Baterka normálne má cca 12volt. Pri behu motora to stúpne na viac ako 14 volt a v závislosti od spotrebičov to klesá. Ale pod tých dvanásť pri bežiacom motore a fungujúcom alternátore ani pri zapnutí takmer všetkého čo "žere" elektrinu to neklesne. Ak máš také hodnoty ako si písal, tak ti to nejak prebíja Exclamation Čím si to nabil na tých takmer 18 volt?
_________________
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Št Jan 12, 2012 8:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Fanuc byl rychlejší Very Happy
Chyba bude v měření. Něco tu nehraje. Pár příspěvků výš jsi se zmínil, že den po nabití má baterka 15,5V . To je dost podivné.
Zkus jiný voltmetr.
Jedno je ale i z tohoto jisté, kolísá napětí bez a při zátěži, a to skoro o 2V.
Nech zkontrolovat alťák.
Ještě bych tu zmínil jeden z omylů, ono měřit diody na funkční přechod je zavádějící. Někdy i zdánlivě dobrá dioda prokáže svoje " kvality" až při zátěži. Samosebou, pokud je dioda už při tomhle měření špatná, tak není co řešit a měnit
Wink
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
zocharik
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.10.2009
Príspevky: 10
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: So Jan 14, 2012 5:00 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Chyba bola vo voltmetre, s iným boli úplne odlišné hodnoty.
- 13,5 V mala baterka pred naštartovaním
- 10,2 V v priebehu štartovania
- 12,3 V na voľnobehu
- 12,2 V pri 3000 ot. bez záťaže
- 11,5 - 12,0 V voľnobeh + zapnuté svetlá, smerovky, hmlovky, klíma. Rovnaké hodnoty ukazovalo aj pri 3000 ot.
- 12,5 V voľnobeh
- 13,0 V po vypnutí motora

Ďalšie štartovanie už nebolo úspešné - prečo ale keď baterka ukazovala 13 V?
Dá sa demontovať alternátor bez nejakého špeciálneho náradia? Mám na mysli hlavne k demontu palivového filtra, drážkového remeňa ..
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
alzafir
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 15.09.2010
Príspevky: 164
Bydlisko: Ostrava

PríspevokZaslal: Ne Jan 15, 2012 3:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

No to je jiná, tohle už jsou výsledky měření Wink
Alternátor nedobíjí.
Nenaspal jsi, co máš za motor, ale klínový řemen určitě dolů. Spešl nářadí není třeba.
_________________
Zafira 2,2DTi 2005
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
red baron
Anonymný





PríspevokZaslal: Ne Jan 15, 2012 3:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

baterka môže mať pred štartovaním napätie aj 13.5 V ale nema dosť A na štartovanie , jednoduchšie povedané už nema silu aby točila . skontroluj si vodu v článkoch , či nie sú , celkom náhodou suché .....
Návrat hore
zocharik
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 14.10.2009
Príspevky: 10
Bydlisko: Topoľčany

PríspevokZaslal: St Feb 08, 2012 1:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Závada odstránená, bol to diodový mostík, ale ten prístup k alternátoru pokiaľ sa mi ho podarilo vybrať a ešte do toho tieto "úžasné" mínusové teploty ..

Ďakujem všetkým za rady Cool
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> ZAFIRA, SINTRA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group