|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
zocharik Nový užívateľ...
Založený: 14.10.2009 Príspevky: 10 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: So Dec 31, 2011 11:16 am Predmet: alternátor vs. batéria |
|
|
Počas jazdy mi začala svietiť kontrolka ALTERNATOR, neskôr sa pridala kontrolka ABS súčasne s ESP, kontrolka airbagov a prestalo fungovať posilovanie riadenia. Po zastavení a vypnutí motora auto už nešlo naštartovať, je ako keď by bola vybitá batéria.
Je možné že by bola už nefunkčná batéria (6 rokov, 160 000 km, pred cca 3 týždňami nechytila) alebo bude skôr niečo s alternátorom? |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: So Dec 31, 2011 12:10 pm Predmet: |
|
|
S najvacsou pravdepodobnostou alternator, resp. mostik, alebo regulator. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
red baron Anonymný
|
Zaslal: So Dec 31, 2011 12:24 pm Predmet: |
|
|
skús dať dobrú baterku a premeraj si dobíjanie ( 12.5 - 13.8 ) aj zaťažený aj nezaťažený ( znamená vypnuté všetky spotrebiče - zapnuté vyhrievanie skla , ventilátor na max , svetlá .... ) až bude ok , potom to bude baterka KO |
|
Návrat hore |
|
|
ZAFIRAK1970 Pravidelný užívateľ...
Založený: 01.07.2008 Príspevky: 78 Bydlisko: TRSTENA
|
Zaslal: So Dec 31, 2011 4:19 pm Predmet: |
|
|
Podla mňa je to bateria-prihliadnuc na jej vek _________________ ZAFIRA 20 DTI 74 kw 10/2001 |
|
Návrat hore |
|
|
clio1 Strieborný užívateľ....
Založený: 06.08.2009 Príspevky: 1166 Bydlisko: Zvolen
|
Zaslal: Po Jan 02, 2012 11:33 am Predmet: |
|
|
aj podla mňa je to baterka 6 ročná baterka je fakt už po smrti... _________________ Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex |
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Po Jan 02, 2012 4:07 pm Predmet: |
|
|
Keď mu to spravilo počas jazdy tak to bude alternátor a nie baterka. Baterka nedáva prúd počas jazdy, ale alternátor stíha dodávať šťavu pre všetko. Môžeš mať baterku vymlátenú jak chceš ale keď naštartuješ (napr cez káble) tak ti všetko pôjde. Nepíše síce či má benzín alebo diesel, ale ani pri benzíne nemôže slabá baterka robiť problém počas jazdy. Podľa mňa je diodový mostík KO. Vlastná skúsenosť _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
zocharik Nový užívateľ...
Založený: 14.10.2009 Príspevky: 10 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: Ut Jan 03, 2012 7:35 pm Predmet: |
|
|
Keďže som potreboval previezť auto domov, tak som nabil baterku a čakal čo sa bude diať. Auto bez problémov naštartovalo, po cca 5 min jazdy zasvietila kontrolka "akumulátor". Postupne všetko pozhasínalo, svetlá, palubný počítač, prístrojová doska, neukazovalo rýchlosť, otáčky, palivo, nešli stierače, kúrenie, posilovač riadenia ..
V garáži som baterku zase nabil a zase v pohode naštartovalo, po pár minútach na voľnobehu ten istý scénar ..
Baterku som odpojil, po dni mi na nej ukazovalo 15,5 V, pri štartovaní neklesla hodnota pod 11,2 V.
Predpokladám že to bude alternátor, ako sa dá zistiť v čom presne je chyba? (mostík, regulátor ..)
Opel Zafira 1,9 CDTi, 110 kW |
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
|
Návrat hore |
|
|
vlado1 Nový užívateľ...
Založený: 14.03.2010 Príspevky: 26 Bydlisko: Bytča
|
Zaslal: St Jan 04, 2012 11:21 am Predmet: |
|
|
tieto priznaky som mal aj ja na svojej zafire a bol to ten alternator,bol zly diodovy mostik po repase všetko ok |
|
Návrat hore |
|
|
texno_lover Strieborný užívateľ....
Založený: 21.03.2010 Príspevky: 384 Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
|
Zaslal: St Jan 04, 2012 5:37 pm Predmet: |
|
|
zocharik - na takej istej zafire som to mal pred cca mesiacom, najazdene mala vtedy okolo 130 tisic, diodovy mostik na alternatore bol kaput, takže urcite repas alternatora, robi to veľa firiem, nestoji to zas až tak veľa... kazdopadne urcite by som s tym nejazdil ani kratke trasy .... nam ked vypovedal tak prestalo ist abs atd atd a zrazu aj posilovač riadenia tak sa nedalo volantom skoro ani pohnuť a zafira skoro skončila čumakom v múre pri odbočovaní do dvora ked sa zrazu nedalo volantom ani pohnuť ... _________________ Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika |
|
Návrat hore |
|
|
red baron Anonymný
|
Zaslal: St Jan 04, 2012 7:45 pm Predmet: |
|
|
prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera .... |
|
Návrat hore |
|
|
zocharik Nový užívateľ...
Založený: 14.10.2009 Príspevky: 10 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: Št Jan 12, 2012 7:45 pm Predmet: |
|
|
red baron Napísal: |
prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera .... |
Dnes som sa konečne dostal k tomu meraniu a takto dopadlo:
Batéria bola po nabití a po pripojení voltmetra sa vyšplhala na 17,9. Pri štartovaní klesla na 12,4, potom na voľnobehu bola medzi 15,7-15,9.
Po zvýšení otáčok na 3000 bola 15,5 - 15,7 a s 3000 ot. + svetlá, klíma a iné hodnota klesala až na 14,0. Dalo by sa z tých hodnôt určiť kde je chyba? |
|
Návrat hore |
|
|
fanuc Strieborný užívateľ....
Založený: 02.01.2007 Príspevky: 334 Bydlisko: Galanta
|
Zaslal: Št Jan 12, 2012 7:59 pm Predmet: |
|
|
No to máš ale riadne divoké hodnoty Baterka normálne má cca 12volt. Pri behu motora to stúpne na viac ako 14 volt a v závislosti od spotrebičov to klesá. Ale pod tých dvanásť pri bežiacom motore a fungujúcom alternátore ani pri zapnutí takmer všetkého čo "žere" elektrinu to neklesne. Ak máš také hodnoty ako si písal, tak ti to nejak prebíja Čím si to nabil na tých takmer 18 volt? _________________ Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov |
|
Návrat hore |
|
|
alzafir Strieborný užívateľ....
Založený: 15.09.2010 Príspevky: 164 Bydlisko: Ostrava
|
Zaslal: Št Jan 12, 2012 8:09 pm Predmet: |
|
|
Fanuc byl rychlejší
Chyba bude v měření. Něco tu nehraje. Pár příspěvků výš jsi se zmínil, že den po nabití má baterka 15,5V . To je dost podivné.
Zkus jiný voltmetr.
Jedno je ale i z tohoto jisté, kolísá napětí bez a při zátěži, a to skoro o 2V.
Nech zkontrolovat alťák.
Ještě bych tu zmínil jeden z omylů, ono měřit diody na funkční přechod je zavádějící. Někdy i zdánlivě dobrá dioda prokáže svoje " kvality" až při zátěži. Samosebou, pokud je dioda už při tomhle měření špatná, tak není co řešit a měnit
_________________ Zafira 2,2DTi 2005 |
|
Návrat hore |
|
|
zocharik Nový užívateľ...
Založený: 14.10.2009 Príspevky: 10 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: So Jan 14, 2012 5:00 pm Predmet: |
|
|
Chyba bola vo voltmetre, s iným boli úplne odlišné hodnoty.
- 13,5 V mala baterka pred naštartovaním
- 10,2 V v priebehu štartovania
- 12,3 V na voľnobehu
- 12,2 V pri 3000 ot. bez záťaže
- 11,5 - 12,0 V voľnobeh + zapnuté svetlá, smerovky, hmlovky, klíma. Rovnaké hodnoty ukazovalo aj pri 3000 ot.
- 12,5 V voľnobeh
- 13,0 V po vypnutí motora
Ďalšie štartovanie už nebolo úspešné - prečo ale keď baterka ukazovala 13 V?
Dá sa demontovať alternátor bez nejakého špeciálneho náradia? Mám na mysli hlavne k demontu palivového filtra, drážkového remeňa .. |
|
Návrat hore |
|
|
alzafir Strieborný užívateľ....
Založený: 15.09.2010 Príspevky: 164 Bydlisko: Ostrava
|
Zaslal: Ne Jan 15, 2012 3:45 pm Predmet: |
|
|
No to je jiná, tohle už jsou výsledky měření
Alternátor nedobíjí.
Nenaspal jsi, co máš za motor, ale klínový řemen určitě dolů. Spešl nářadí není třeba. _________________ Zafira 2,2DTi 2005 |
|
Návrat hore |
|
|
red baron Anonymný
|
Zaslal: Ne Jan 15, 2012 3:56 pm Predmet: |
|
|
baterka môže mať pred štartovaním napätie aj 13.5 V ale nema dosť A na štartovanie , jednoduchšie povedané už nema silu aby točila . skontroluj si vodu v článkoch , či nie sú , celkom náhodou suché ..... |
|
Návrat hore |
|
|
zocharik Nový užívateľ...
Založený: 14.10.2009 Príspevky: 10 Bydlisko: Topoľčany
|
Zaslal: St Feb 08, 2012 1:25 pm Predmet: |
|
|
Závada odstránená, bol to diodový mostík, ale ten prístup k alternátoru pokiaľ sa mi ho podarilo vybrať a ešte do toho tieto "úžasné" mínusové teploty ..
Ďakujem všetkým za rady |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|