Opelclub Fórum
Klimatizácia
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Št Máj 26, 2011 10:42 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
.:DeViL:. Napísal:
Vykonané. Na svorku 87 som pripojil 12V ale spojka nezopína, rozbehnú sa všetky ventilátory. Ale keď pripojím na kompr. 12V spojka zopína.


ale to si na kompresor napriamo pripojil aj 12v aj zem, vsak ?
Ano

iurai Napísal:
.:DeViL:. Napísal:
Premeral som aj káble. Od pätice relé K60 ide zelený do kompresora a hnedofialový z kompresora do spínača chlad. kvapaliny S128 na chladiči.


aha, farby mas ine.

kazdpopadne ten co ide z kompresora na S128 (kontakt 1) ma byt normalne spojeny s kontaktom 3 na S128, ktory je pripojeny na zem.

rozpojene to ma byt iba v nejakej abnormalnej situacii - cize funguje to ako ochrana systemu, napr. ze klimu nezapne ak je prehriaty chladic.
Keďže sa robehli ventilátory, tak by to tak malo byť. Ale skúsim premerať.

iurai Napísal:

o funkcii S128 neviem nic a ani sa mi po tom nechce patrat.
Zapína ventilátor chladiča keď ma voda cca 100°. Keď ma voda prevádzkovú teplotu, je obvod medzi kont. 1 a 3, ako si písal. Keď voda dosiahne asi 100° prepne tieto kontakty rozopne spojku kompresora a zopne kont. 2 a 3, čiže sa zapne ventilátor.

iurai Napísal:
podla tvojho popisu kompresor nema ZEM, lebo je rozpojena na S128.

POKUS
ak by si odpojil konektor od S128 a kontakt od kompresora (kontakt 1) si spojil so zemou, tak by sa kompresor mal zapnut. budto pri nebeziacom motore cez rele K60 - ako som pisal hore.
alebo pri beziacom motore, ak ho riadiaca jednotka motora zapne

ak to budes robit pri beziacom motore, tak radsej nie dlho. tlakova hadica od kompresora by sa mala zahriat, a spatna z kabiny by mala byt studena

ak je spravny tvoj predpoklad, ze mas v klime dost naplne
tie kontakty 1,2 na tlakovom snimaci su zopnute ? skusal si premerat odpor, "pisknut" to ?

Skúsim to pripojiť piamo na zem a uvidím. Obvod na medzi kont. 1 a 2 tlak. spínača nie je. Vymenil som naspäť pôvodný a tiež nič. Skúsim ešte raz dať skontrolovať tlak v hadiciach. Možno že len skontrolovali, či tam nejaký je ale nedoplnili na potrebný. Mimochodom aký by mal býť? Kompresor by mal vraj vytvárať až 30 bar.
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Pi Máj 27, 2011 12:37 am    Predmet: Odpovedať s citátom

.:DeViL:. Napísal:

iurai Napísal:


kazdpopadne ten co ide z kompresora na S128 (kontakt 1) ma byt normalne spojeny s kontaktom 3 na S128, ktory je pripojeny na zem.

rozpojene to ma byt iba v nejakej abnormalnej situacii - cize funguje to ako ochrana systemu, napr. ze klimu nezapne ak je prehriaty chladic.
Keďže sa robehli ventilátory, tak by to tak malo byť. Ale skúsim premerať.


ventilatory sa rozbehnu bez ohladu na S128

S128 kontakt 1 dovoli zapnut kompresor. bez tohto nejde

S128 kontakt 2 ma nejaku funkciu ohladom rychlosti ventilatorov

.:DeViL:. Napísal:

iurai Napísal:

o funkcii S128 neviem nic a ani sa mi po tom nechce patrat.
Zapína ventilátor chladiča keď ma voda cca 100°. Keď ma voda prevádzkovú teplotu, je obvod medzi kont. 1 a 3, ako si písal. Keď voda dosiahne asi 100° prepne tieto kontakty rozopne spojku kompresora a zopne kont. 2 a 3, čiže sa zapne ventilátor.

iurai Napísal:
podla tvojho popisu kompresor nema ZEM, lebo je rozpojena na S128.

ak je spravny tvoj predpoklad, ze mas v klime dost naplne
tie kontakty 1,2 na tlakovom snimaci su zopnute ? skusal si premerat odpor, "pisknut" to ?

Skúsim to pripojiť piamo na zem a uvidím. Obvod na medzi kont. 1 a 2 tlak. spínača nie je. Vymenil som naspäť pôvodný a tiež nič. Skúsim ešte raz dať skontrolovať tlak v hadiciach. Možno že len skontrolovali, či tam nejaký je ale nedoplnili na potrebný. Mimochodom aký by mal býť? Kompresor by mal vraj vytvárať až 30 bar.


mne sa zda byt jasne, ze mas problem s S128.
a tlakovy spinac ?
vyskusaj u plnica klim zapojit oba tlaky na manometre.
vtedy mozes obist aj S128 aj tlakovy spinac S20, staci ze budete kukat na tlaky

na nizkom tlaku bez zapnutej klimy by mohlo byt 2-5 barov - podla teploty auta ci okolia
a za behu klimy by nemal klesnut pod 2 bary

na vysokom tlaku - tu je aj ten spinac S20, nesmie klesnut pod 1,8.
pri 30 to vypne klimu a musi klesnut na 20 aby znova zaplo.

takze 2,5 - 20 je pohodove pasmo

tu mas nieco z manualov, ale je mozne ze tam maju mensi zmatok

ten tlakovy spinac je zapojeny na trubke cez ventilcek ? mozno tam je problem.
zda sa mi u teba moc vela problemov naraz

vymontovany ho mozes skontrolovat, ked ho napojis na bicyklovu dusu a napumpujes Wink


_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: St Jún 01, 2011 10:14 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com?
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Miro Kohut
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 28.02.2008
Príspevky: 4063
Bydlisko: Trencianske Teplice

PríspevokZaslal: St Jún 01, 2011 10:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

teplomer vonkajsej teploty maš ok?,ja ked som mal pokazeny tak klima blbla
_________________
bratranec ma omegu.....tak pridem na šniclu do Likavky ked bude
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: St Jún 01, 2011 10:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Áno je OK. V januáry som ho menil, lebo mi ukazoval +60°.
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Jún 02, 2011 11:07 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

.:DeViL:. Napísal:
Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com?


ako vyrieseny ?

hadica od kompresora k chladicu ma byt horuca, od chladica do kabiny tepla, z kabiny do kompresora studena a orosena

moze tam byt nieco upchate, pokazeny kompresor, atd
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
wiety
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 22.01.2009
Príspevky: 26

PríspevokZaslal: Pi Jún 03, 2011 12:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

.:DeViL:. Napísal:
Problém vyriešený. Kompresor už funguje. Spojka pekne zopína aj rozpína, len nechladí. Aj keď nastavím teplotu na "LO" fúka teplý vzduch. Skúšal som hadice, jedna je horúca (tá, na ktorej je tlak. spínač) a druhá nie, ale nie je ani studená. Ak by bola chyba v nejakom čidlé alebo klapke, ktorá prepína medzi teplým a studeným, vyhodilo by mi to OP-Com?


mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam Smile
_________________
Opel Omega 3.0 MV6 - (CHampaigne zlata metaliza) - pleasure to drive

Daewoo Espero 1,5 GLXi - (Bordova) - vozidlo do prace
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: So Jún 04, 2011 9:27 am    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
ako vyrieseny ?
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.

iurai Napísal:
hadica od kompresora k chladicu ma byt horuca, od chladica do kabiny tepla, z kabiny do kompresora studena a orosena
Jedna hadica, od kompresora do chladiča je horáca. Druhá, ktora ide neviem kde lebo som to nehľadal nie je ani tepla ani studena, taka akurát ale neorosuje sa nič. Motor som nechal bežať asi 20 min. ale ani kvapka. To mi bolo tiež divné, lebo ako si všímám na iných autách, ktoré majú zapnutú klimu, zostane pod nimi mokrý fľak. A pod mojim nie.
Da sa nejako vyskúšať bez demontáže či je vo všetkých hadiciach potrebný tlak? Či nie je niekde upchatá?
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Jún 05, 2011 2:33 am    Predmet: Odpovedať s citátom

wiety Napísal:


mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam Smile


aspon vyskusaj, ze ci mas jednu hadicu z kabiny studenu, skor nez kupis ovladac klimy !
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Jún 05, 2011 2:34 am    Predmet: Odpovedať s citátom

.:DeViL:. Napísal:
iurai Napísal:
ako vyrieseny ?
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.


no tomuto ja nerozumiem.
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
wiety
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 22.01.2009
Príspevky: 26

PríspevokZaslal: Po Jún 06, 2011 3:33 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
wiety Napísal:


mam presne ten isty problem ! Diagnostika ukazuje, ze je vstko ok, ale pri pozornom preskumavani som zistil, ze je RJ asi vadna ! problem je ten, ze ma nastavenu teplotu 220 stupnov co je samozrejme sprostost a prave preto fuka teply vzduch. akurat si xcem objednat RJ klimy a vymenit to a uz snad by nemal byt ziaden problem.teda apson dufam Smile


aspon vyskusaj, ze ci mas jednu hadicu z kabiny studenu, skor nez kupis ovladac klimy !


ok skusim teda, dik za radu. ale aj tak, ako je potom mozne ze diagnostika ukazovala, ze je vsetko v poriadku az na to, ze sa to sprava ako keby bolo nastavene na ovladani klimy, ze ma tlacit 220 stupnov? nemoze to byt prave tou vadnou RJ? inak tomu uz fakt nerozumiem....
_________________
Opel Omega 3.0 MV6 - (CHampaigne zlata metaliza) - pleasure to drive

Daewoo Espero 1,5 GLXi - (Bordova) - vozidlo do prace
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Po Jún 06, 2011 5:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
.:DeViL:. Napísal:
iurai Napísal:
ako vyrieseny ?
Ta tak ako som napísal, že kompresor už zapína.


no tomuto ja nerozumiem.


Čo je na tom nepochopiteľné? V posledných príspevkoch sme sa bavili o tom, že mi nezopína kompresor. A podarilo sa mi konečne najsť chybu a opraviť ju, t.j keď zapnem klímu už zopína kompresor, len nechladí.

Myslím, že asi bude zlí kompresor. Spojka síce zopína ale pravdepodobne bude poškodený. Pasoval by kompresor z 3-litra (X30XE)?
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Jún 13, 2011 11:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

v com konkretne bola chyba ?
tato tema nesluzi len tebe osobne, preto je treba pisat, ze kde bol problem, ako sa nasiel a odstranil. moze to pomoct inym
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Pi Jún 17, 2011 3:49 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
v com konkretne bola chyba ?
Spínač ventilátora.

iurai Napísal:
tato tema nesluzi len tebe osobne, preto je treba pisat, ze kde bol problem, ako sa nasiel a odstranil. moze to pomoct inym
Viem
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Jún 18, 2011 12:58 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tak co si zistil ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: Ut Jún 21, 2011 11:47 am    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
tak co si zistil ?
Mimo spínača, že v hadiciach tlak bol, ale bolo tam málo chladiva a tiež zalepené klapky kompresora. V servise mi klímu vypustili, znovu naplnili, pár krat som pridal plyn a klíma fičí.
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ut Jún 21, 2011 12:08 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

tak nech to aspon do jesene funguje !
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
mat
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 04.05.2011
Príspevky: 121
Bydlisko: kosice

PríspevokZaslal: Pi Júl 01, 2011 8:51 am    Predmet: Odpovedať s citátom

dobry den
mam taky problem s klimou ,ze ked ju zapnem rozsvieti sa kontrolka motora a auto mejde na vsetky valce musim zastat vypnut klimu a ked zase nastartujem je vsetko v poriadku,auto je po vymene rozvodov ,sviecky,moduly,tak nevie niekto co s tym?opel signum
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
mat
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 04.05.2011
Príspevky: 121
Bydlisko: kosice

PríspevokZaslal: Po Aug 22, 2011 6:37 am    Predmet: Odpovedať s citátom

uz je to OK samo od seba,
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
.:DeViL:.
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 12.04.2008
Príspevky: 312
Bydlisko: Michalovce

PríspevokZaslal: So Aug 27, 2011 8:10 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Po čase sa znovu vraciam k svojmu problému s klímou. Klíma chladí, všetko funguje ako má, len som si dnes všimol že pod kompresorom je žlto-zelený fľak od chladiacej kvapaliny. Tak isto aj káble, ktoré vychádzajú z tlak. spínača a vnútro konektora bolo vlhké. Môže byť nejako vnútorne poškodený spínač a presakuje médium cez kontakty? Keď ho vymením, budem musieť ju dať znova naplniť alebo tam tlak zostane?
_________________
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::... - mimo provoz Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
Strana 2 z 3

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group