Opelclub Fórum
Problém s MAP, kódy chýb 0105 a 0301

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: St Mar 09, 2011 9:26 pm    Predmet: Problém s MAP, kódy chýb 0105 a 0301 Odpovedať s citátom

Markusenka Napísal:
No asi to patří opravdu jinam, ale.
Nevite tedy jestli vůbec ta kontrolka řízení emisí souvisí s tí čidlem MAP. Je mi divné, že mi to třeba nehodí poruchu z Lambda sond.. Hadičky jsem pro klid duše prohlédl, zapojené jsou správně a prasklé či spuchřelé také nejsou. Po jejím sundání v sání podtak evidentně je. Na kabeláž od toho MAPu kouknu zítra, když na ní vysloveňe neuvidím nic přerušenýho tak pak už nevím. Jestě mi napadlo, není ten obvod MAPu napájen přes nějkou pojistku.
A ještě, jak mi ta kontrolka zablikala a pak motor běžel jako na tři válce, byl onen nouzový režim?
Předem děkuji.

_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
Lubec
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 17.08.2010
Príspevky: 5170
Bydlisko: Bardejov SK

PríspevokZaslal: St Mar 09, 2011 10:24 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ano kontrolka suvisi aj s MAP
Otazka znie, aka stara je chyba 0105 a ci je pritomna.
A ak ti kontrolka zablikala a motor ti siel na 3 valce tak je to skor problem chyby 0301
Je to tu cele vystrihnute od nekial takze mi mozno unikli nejake blyzsie info.
_________________
VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: St Mar 09, 2011 11:35 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahoj!
Ano je to přesunuté od jinud, kde jsem se naučil vyblikat a rozluštit chybové kody.

Ať to tedy co nejlépe popíšu:
Auto je koupeno ojeté, je po udržbě. Dělali se svíčky, filtry, rozvody, vyměněnej termostat (už se vůbec nechtělo ohřejvat - nyní paráda), měněnej je i olej, vyčištěná je klapka a EGR je jako novej (ani nebyl mooc zadělanej).
Dále se provedla údržba LPG (filtry a nové vstřikovače).
Nejdřív jen tak trochu cukalo v přechodech mezi volnoběhem a přidáním plynu a pak se rozsvítila ta kontrolka. Od té doby svítí. Natankoval jsem v Německu u Aralu jejich 98, na benzín jede pěkně i s tou kontrolkou, na LPG se jí nechce a na volnoběhu se jakoby téměř uchlastá.Asi je systém LPG na tu závadu citlivější a neporadí si s tím. Z výfuku není cejtit nespálený benzín tak asi spaluje dobře.
Už mi tam taky přibyla další závada a to 0300 a 0304. Jestli to ale není od toho LPG když se to jako uchlastává. Po stopnutí a opětovném startu zase pálí všechny válce. Zatím už jezdím jen benzín.
Nápady a názory uvítám. Děkuji.
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 12:03 am    Predmet: Odpovedať s citátom

kopie prispevkov

Markusenka Napísal:
Ahoj!
Tak MAP je vyměněnej, ale chybu auto stále hlásí. Dá se to nějak vymazat i bez toho abych scháněl diagnostiku.
Svítí mi i kontrolka řízení emisí, ale motor jde pěkně a plynule. Jen jednou mi ta kontrolka začala blikat a motor šel asi na tři válce (asi nouzový režim), tak jsem to chcípnul a po dalším startu už zase běžel na plný počet.
Co s tím? Když dám poruchy vyblikat tak stále 0105 a 0301
Díky Marek



Macil Napísal:
To znamená, že chyba pretrváva. Vynmazať chyby z pamäte môžeš len cez diagnostiku, ale pochybujem, že ti to pomôže. Skús hľadať chybu v hadičkách a kábloch.

_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 12:18 am    Predmet: Odpovedať s citátom

p0105 - signal od MAP je zly. moze to byt poskodeny kabel, alebo hadicky k MAP. alebo iny elektricky problem
p0301 - nezapaluje 1. valec
p0304 - nezapajue 4. valec
p0300 - problem so zapalovanim

problem by som videl alebo v zapalovaciom module, alebo v kabelazi
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 8:54 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahoj!
Jakmile přestane pršet tak se půjdu podívat na tu kabeláž. Na hadice jsem koukal už večer a nic jsem nezjistil. Všechny jsou dobré, těsní, na všech co se týče podtlaku mám nové stahovací pásky. Když jsem hadice sundal za chodu motoru tak v nich byl znatelný podtlak a motor na to sundání i reagoval, někdy krátkodobě zvýšil a jindy naopak snížil volnoběžné otáčky, vždy je vzápětí srovnal do normálu?!
Prohlédl jsem i takovej ventilek umístěný na boku filtrboxu. Asi je to solenoid na přepouštění přetlaku z palivové nádrže přes nádobku s aktivním uhlím, na výstupu z něj byl po sundání hadice znát pěkný podtlak a na jeho vstupu nebylo cítit nic asi byl zrovna zavřenej.
Co se týče té kabeláže nevíte jestli jdou vodiče z toho MAPu rovnou do řídící jednotky, nebo vedou přes něco dalšího?
Když bych si chtěl prozvonit měřákem vedení od toho MAPu k řídící jednotce nevíte na které piny řídící jednotky mají vést?
Ještě se zeptám: sekvenční LPG na mojí Corse má svoje bokem nainstalované čidlo MAP (Elpigaz - Stella, je to sdružené čidlo tlaku plynu a podtlaku v motoru) jsou tyto MAPy nějak propojené?

Předem děkuji, s pozdravem Marek
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 12:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ahojoš!
Tak kabeláž mám prolezlou a závadu jsem nenašel, podtlak v sání je a je tak těsné, že když mám odpojený filtrbox a ucpu to rouru, tak se to během chvilky udusí (je vidět jak se vycucnou hadice odsávání plynů z motoru a zploští se ten plastový tlumič sání.
Co se týče MAPu, udělal jsem pokus. Nový jsem nechal namontovaný v tělese sání, ale konektor jsem zapojil do starého MAPu. Pak jsem nastartoval a motor běžel, následně jsem pusou zkusil simulovat podtlak na zapojeném MAPu a chod motoru se krásně měnil v závislosti na tom jak jsem vysával. Z toho jasně plyne, že signál z MAPu jde a řídící jednotka jej i zpracovává.
Nicméně kontrolka řízení emisí přesto dál svítí, poruchy při vyblikání jsou pořád stejné i se stejným pořadím. K tomu motor běží v celku pravidelně, téměř bez chvění a na benzín má jestě lepší tah než když jsme to koupili. Na LPG zatím nezkouším.
Nějaké nápady?
Děkuji.
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 4:40 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

co sa tyka tej chyby kabelaze, staci raz odpojit pri zapnutom zapalovani MAP a mas kod chyby zapamatany.
preto je treba diagnostikou zistit, ze ktora chyba je aktivna. kvoli nej svieti kontrolka
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 5:39 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak jsem zajel na výlet. Nedalo mi to a vjel jsem do dvora jednoho autoservisu. Překvapili mne, měli diagnostiku na Opla. Všechny závady z paměti vymazány (záhadou pro mě je proč mi při vyblikání závad naběhly pouze ty čtyři, když jich tam v paměti bylo asi devět (včetně lambda sond). Znovu se už neobjevila žádná, při kontrole live dat lambdy a ostatní čidla vykazují správnou činnost,auto mastí o sto šest (takovej obávanej kopec u nás "Šébr" ve dvou lidech a v kufru 150l zeminy na muškáty, dala 135 km/hod, byla prázdná silnice tak jsem jí testnul). Ale v okamžiku přepnutí na pohon LPG okamžitě auto přestalo táhnout, bylo znát, že přestal pálit nějaký válec a kontrolka se opět rosvítila, ba začla i povážlivě blikat. Opravdu se to chovalo jako když se to zahltí plynem. Zajel jsem zpět do dvora servisu, požádal opět o diagnostiku a vymazání závad (byla tam závada výpadky zapalování tentokrát druhý válec, předtím to odnesl první a čtvrtý). Na benzín budu jezdit do doby než se objednám na seřízení LPG, podle zjištění nestačí vyměnit vstřikovače, ale je nutné je následně spárovat s řídící jednotkou LPG (nastavit čas otevření a tak).
Každopádně jsem si oddechl, že autu motoricky nic není.
Děkuji všem za pomoc a doporučení.
S pozdravem Markusenka.
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lubec
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 17.08.2010
Príspevky: 5170
Bydlisko: Bardejov SK

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 6:32 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

LPG fuj! fuj! fuj! Yellow_Colorz_PDT_29
_________________
VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: Št Mar 10, 2011 7:42 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ono to není až tak fuj. Když se tomu dá co potřebuje. Předchozí majitel na to prděl a veškerá udržba spočívala v tom, že servisáci při cukání auta spůsobené zanasenýma vsřikama LPG přidávali plyn. Já teď vše pročistil, dal i novou vstřikovací lištu, která fumguje, ale jde tam tuze moooc plynu a vpodstatě se to uchlastá.
Až to v tejdnu doštelujou na řídící jednotce LPG bude to "brko". Dám vědět.
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Markusenka
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 01.02.2011
Príspevky: 193
Bydlisko: Krásná Lípa

PríspevokZaslal: St Mar 16, 2011 7:45 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Informuji:
Auto na LPG seřízeno, ve výsledku byla směs plynu příliž bohatá = opravdu se to zahlcovalo plynem a z toho plynulo i ono vypadávání zapalování na některých válcích.
Jede velice pěkně, drží volnoběh a má plný výkon jako na benzín.
Za rady a pomoc zde v tématu velice děkuji!!!
_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1 + FlashLube, vložka sacího filtru Green + sání z GSI, 15" Alu, střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio s MC a CD měničem, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepený EGR ventil, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group