|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 9:53 pm Predmet: Vectra B - X16XEL problematický štart pri teplom motore |
|
|
Auto: Vectra B 1.6 16V (X16XEL) 1996
Problém: Za studena auto štartuje bez problémov, pri teplom motore (aspoň 80°C) nechce naštartovať, prípadne až po dlhom točení. Motor keď nabehne, tak drží ... až do ďalšieho vypnutia. Avšak chod motora je veľmi zvláštny, také periodické trasenie ... pred tým bol oveľa kultúrnejší, do otáčok ide však dobre, pri jazde sa správa OK.
Diagnostika nevyhlásila žiadnu chybu na motore.
Avšak čo mi pri pozeraní Live data upútalo pozornosť bola
1. Air/Fuel Status = lean (neviem či to tak má byť, ale napr. mne na Corse (aj iných Oploch) sa mení raz Lean, a raz Rich tak v polsekundových-sekundových intervaloch) - Je teda zmes príliš chudobná, keď ostáva permanentne "svietiť" Lean?
2. Na druhom obrázku je možné vidieť údaj Cyl. 3 Knock Retard ... preco má tento hodnotu 1° a prvý, druhý a štrvtý 0°? - má to tak byť? (porovnať som neporovnal napr. s iným motorom)
Napadlo ma teda ako prvé, dostupné riešenie, skontrolovať vzduchový filter. Ten bol čistý (takpovediac nový), sviečky vymenené (po výmene sa nič nezmenilo - ale tie pôvodné už boli neurčitého veku, a podivného stavu, tak sa radšej vymenili). Palivový filter sa zatiaľ nekontroloval, keďže boli podmienky nehostinné, ale preventívne sa vymení, avšak obávam sa, že to len v tomto asi nebude, keďže studené auto štartuje OK, len teplé nie.
Ak Vás niečo napadá, čo by to mohlo byť, budem vďačný za každú odpoveď/ názor.
Tu ešte prikladám aktuálne všetky namerané hodnoty Live data:
Kód: |
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
Date and time>,27/02/2011. 16:3113
Workshop information:
hkj
Selected model>,1996,Vectra-B,Engine,X 16 XEL
Control Unit:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L000038T7504664
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001002246
ProgrammingDate: 19991021
systemSupplierECUHardwareNumber: 16202280
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16202319 NL
systemSupplierECUSoftwareNumber: CMXJ
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D96003
systemNameOrEngineType: X16XEL
Identifier: 0102
Measuring blocks information:
System Voltage,14.5 V
Immobiliser,Active
Immobiliser Signal,Received
Fuel Pump Relay,Active 0V
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0 %
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0.62 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.32 bar
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),1.52 V
Coolant Temperature,48 °C
Coolant Temperature,0.90 V
Intake Air Temperature,10 °C
Intake Air Temperature,2.88 V
Transmission Coding,Manual Transmission
Park/Neutral Switch,R-D-3-2-1 12V
A/C Information Switch,Inactive 0V
A/C Load Signal (Air Conditioning),Inactive 0V
Injection Pulse,3.8 ms
Clear Flood Mode,Inactive
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),5 °CA
Knock Cell Number,10
Cyl.1 Knock Retard,0 °CA
Cyl.2 Knock Retard,0 °CA
Cyl.3 Knock Retard,1 °CA
Cyl.4 Knock Retard,0 °CA
Secondary Air Pump Relay,Inactive
Air Control Solenoid,Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0 %
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor,208 mV
Air/Fuel Ratio,13.4
O2 Sensor Loop,Open
Air/Fuel Status,Lean
O2 Integrator,109 Steps
O2-Loop BLM Enable (Block Learn Map),Inactive
O2 BLM Cell Number (Block Learn Multiplier),18
O2 BLM Cell Content (Block Learn Multiplier),117
Engine Speed,950 RPM
IAC Control Enable (Idle Air Control),Active
Idle Air Control,33 Steps
Desired Idle P-N,963 RPM
Idle Adjust P-N,Modified
Desired Idle Drive (R-D-3-2-1),925 RPM
Idle Adjust Drive (R-D-3-2-1),Not Modified
Desired Engine Idle Speed,925 RPM
Idle Adjust,Not Modified
Engine Load,9 %
Torque Control,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive 12V
Air Conditioning,Present
Vehicle Speed Pulse,Not Received
Vehicle Speed,0 km/h
Telltale (Check Light),Off 12V
Blink Code Request,Inactive 12V
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Inactive
Full Load Enrichment,Inactive
|
A tu ešte prikladám súbor *.csv s nahratým priebehom. Opäť ak niekto vie porovnať s jeho hodnotami.
Link:
http://www.ulozisko.sk/378561/Livedata_1996_Vectra-B_Engine__X_16_XEL_201102271631.csv _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 10:17 pm Predmet: |
|
|
Druhy obrazok mas cely v poriadku, ak kopnes do plynu tak knock retard ti vyskoci aj na ostatnych valcoch. Takto to mam aj ja.
Na op com si to mal napichnute pri nizkej teplote, mal si ho nahriat a potom pozerat co sa deje. Pripadne ho vypnut a skusit vyprovokovat aby sa chyba ukazala. Na ostatne sa ti mozem mrknut mozno zajtra az bude cas. _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 10:28 pm Predmet: |
|
|
Ano, zial live-data boli merane pri nizkej teplote .. teda vysledok tohto skumania nemusi mat objasnenie nedostatku ... skusim teda este raz odsledovat live-data na teplom motore (ale zial len o 3 tyzdne, alebo neskor)... zatial mozme len hadat v teoretickej rovine
No skoda ...
PS: startovat som skusal studene viackrat, stale naskocilo bezproblemov .. a ten udaj Air/Fuel status: bol vždy Lean, aj ked som pridal viac plynu. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 10:34 pm Predmet: |
|
|
Takto to mam aj ja, takze si nic nove nevymyslel _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 10:41 pm Predmet: |
|
|
uhm ... ... no uvidime, este co povedia ostatni ... ak nie, tak na buduce pridam kompletne live-data na teplom motore, a budem(e) porovnavat hodnotu, po hodnote ... a na nieco prist musime
Otazka: majitel auta mal otazku, ci to nemoze byt preskoceny rozvod... co vy na to?.. podla mna je to blbost. Rozvody boli menene v 2003ťom, auto maju od 2007, a este ich nemenili, kolko bolo nabehane od 2003, do 2007 je nezistitelne, ale od 2007 do 2011 nabehali na tom mozno tak 10-12Tkm..Tato porucha však prisla prlynule, nie náhle... pred nedavnom este slo niekedy aj teple auto nastartovat uplne v pohode... ono chyti aj teraz.. ale tak jeden zo 100 teplych startov... _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Ne Feb 27, 2011 10:55 pm Predmet: |
|
|
Mozno by nebolo odveci pri teplom motore a neuspesnom pokuse o nastartovanie vyskusat ci hadze iskru - zapalovaci modul, samozrejme to nemusi znamenat, ze je vadny prave ten. _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
p.s. Strieborný užívateľ....
Založený: 14.11.2009 Príspevky: 244 Bydlisko: KARLOVARSKO
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 6:21 pm Predmet: |
|
|
vyměn čidlo teploty motoru pro ŘJ je z boku pod termostatam a má modrý 2pinový konektor cena asi 200kč _________________ opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 9:36 pm Predmet: |
|
|
p.s. : to si na zaklade coho vydedukoval?.. mal si podobny problem? _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
p.s. Strieborný užívateľ....
Založený: 14.11.2009 Príspevky: 244 Bydlisko: KARLOVARSKO
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 10:27 pm Predmet: |
|
|
řešil sem to párkrát u aster s tímto motorem za studena to chytalo na brnknutí a za tepla ani boha chytit po výměně čidla to bylo v klidu
mam vyskoušený že to chodí i na čidla s faforitu a felicie s motorem BMM to pro případ že bys měl poblíž někoho od koho by sis moh to čidlo dočasně pučit na vyskoušení _________________ opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 10:54 pm Predmet: |
|
|
aha, tak oukej.. skusime to cidlo ak sa nik iny este neozve .. za skusku z ineho auta nic nedame.. dakujem predbezne za napad. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Feb 28, 2011 11:59 pm Predmet: |
|
|
zive data su zo studeneho motora ked nejde podla lambdy (open loop)
ked auto nejde nastartovat treba skusit dlhsie tocit starterom - napr. 5 az 20 sekund, kludne aj s polovicnym alebo celym plynom - a to po celu dobu startu
ked nejde nastartovat - vybrat sviecku ci je mokra od benzinu
ten divny chod motora je tym, ze ide na menej valcov _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 1:28 am Predmet: |
|
|
Tiež mi napadlo to čidlo teploty.
Nepoznám OP-COM, vie zobraziť teplotu motora, resp. hodnotu, ktorú udáva čidlo?
Ešte k rozvodom. Interval ich výmeny je 60000 km, alebo 4 roky, čo nastane skôr. Takže najvyšší čas vymeniť.
Osobne by som ani posun časovania, teda rozvodov, nevylučoval. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 9:09 am Predmet: |
|
|
macil Napísal: |
Tiež mi napadlo to čidlo teploty.
Nepoznám OP-COM, vie zobraziť teplotu motora, resp. hodnotu, ktorú udáva čidlo? |
Ano, vie zobrazit aktualnu teplotu motora a dokonca aj napatie na cidle, podla ktoreho sa teplota vyrata. _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 1:36 pm Predmet: |
|
|
buci_vectra Napísal: |
macil Napísal: |
Tiež mi napadlo to čidlo teploty.
Nepoznám OP-COM, vie zobraziť teplotu motora, resp. hodnotu, ktorú udáva čidlo? |
Ano, vie zobrazit aktualnu teplotu motora a dokonca aj napatie na cidle, podla ktoreho sa teplota vyrata. |
zobrazi ovsem len teplotu, co cidlo nameralo _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 1:49 pm Predmet: |
|
|
a ta teplota je viac menej len chladiacej zmesi, vsak? _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 2:01 pm Predmet: |
|
|
bukelo Napísal: |
a ta teplota je viac menej len chladiacej zmesi, vsak? |
ano. cidlo na teplotu oleja nema
ale asi to RJ staci
treba ovsem pozriet chladiacu kvapalinu, ci jej je dost _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
bukelo Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 24.01.2008 Príspevky: 17800 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 2:18 pm Predmet: |
|
|
upresnujem stav chladiacej: stav kvapaliny v nadrzke bol v tolerancii. _________________
::: Čoskoro opäť amatérske diagnostikovanie pomocou OP-COM ::: |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 2:54 pm Predmet: |
|
|
iurai Napísal: |
...zobrazi ovsem len teplotu, co cidlo nameralo |
Veď o to ide. Tá hodnota je práve tou, s ktorou pracuje aj RJ motora pri miešaní zmesi pre motor. Načo chceš merať teplotu oleja? Tá je pre ECU nepodstatná. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
p.s. Strieborný užívateľ....
Založený: 14.11.2009 Príspevky: 244 Bydlisko: KARLOVARSKO
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 4:13 pm Predmet: |
|
|
kdysy když sem tu svou vectru koupil měla rozvody šouplý o 2 zuby udělal sem sní cestu do chorvatska než sem na to přišel a startovala jak studená tak teplá bez problémů akorát nechtěla pořádně táhnout _________________ opel vectra B 1.6 74KW 1996-ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octtávie combi 1,6 SR 74KW |
|
Návrat hore |
|
|
Lubec Strieborný užívateľ....
Založený: 17.08.2010 Príspevky: 5170 Bydlisko: Bardejov SK
|
Zaslal: Ut Mar 01, 2011 6:11 pm Predmet: |
|
|
V live datach ma coolant temperature 48 C a 0.90 V Preto ma zaujimaju hodnoty pri zohriatom aute. _________________ VeBe X25XE - Phoenix
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen" |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|