Opelclub Fórum
prehrievanie motora
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Št Aug 12, 2010 8:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Olej pre tvoj motor by mal spĺňať predovšetkým špecifikáciu GM-LL-A-025.
Na prehrievanie motora má olej len malý vplyv, hlavným chladiacim médiom je chladiaca kvapalina. Jedine, že by sa motor, v dôsledku nevhodného oleja pridieral. Ale to je veľmi malá pravdepodobnosť. Motor by musel pracovať v extrémnych podmienkach s extrémne nevyhovujúcim olejom. Napríklad fritovacím. Cool
Skús privoňať k nádržke chl. kvapaliny. Ak neucítiš spaliny a kvapalina je čistá, problém s tesnením, či prasknutou hlavou, môžeš snáď na 95% vylúčiť. Bolo by potrebné otestovať termostat, či otvára pri správnej teplote a hlavne, či nedrhne. Otvárať by sa mal pri 92°C, plne otvorený by mal byť pri cca 105°C.
Viečko na vyrovnávacej nádržke vymeň za originálne.
S vodnou pumpou pravdepodobne tiež niečo nebude v poriadku, keď sa po aplikácii prášku zväčšil prietok do vyrovnávacej nádržky, alebo sa chladič práškom upchal viac ako bol a prietok sa zväčšil práve z tohto dôvodu. Kvapalina je cez spätné vedenie hnaná do nádržky najmä pri uzavretom termostate. Po jeho otvorení by sa mal jej prúd znížiť.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
man-y
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 26.08.2010
Príspevky: 4
Bydlisko: Horná Ždaňa

PríspevokZaslal: Ne Sep 19, 2010 1:58 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Dobry den pani!

Stalo sa mi nasledovne: Pocas jazdy mi auto prestalo kurit. Najprv som tomu velmi nevenoval pozornost, lebo rucicka este neukazovala ziadnu teplotu. Ked som vsak zastal a znova sa pohol rucicka asi po kilometri ci dvoch vybehla zavratnou rychlostou na 90 stupnov a isla dalej. Nastasie som si to vsimol a hned ako zoplo ventilator som zastal a vypol motor. Ked som to doniesol mechanikovi povedal ze to urcite bude zaseknuty termostat a ja som suhlasil, vzhladom na to ze aj ja som pozeral hadice a pred termostatom bola horuca a za termostatom len vlazna. Udajne ten termostat spravil, ale auto sa vraj teraz prehrieva a hadze tlaky do vyrovnavacej nadrzky. Normalne by som povedal ze to bude tesnenie, alebo prasknuta hlava, ale udajne stale nepretlaci vodu ani do chladica ani do radiatora. On tvrdi ze je to bud tym tesnenim alebo prasknutou hlavou. Nikde som tu taky pripad nenasiel tak sa pytam: Je to mozne? Je mozne aby to sposobovala prasknuta hlava alebo KO tesnenie? Tlaky v nadrzke beriem, prehrievanie beriem, ale ta voda to sa mi nevidi. Btw. 6000 km dozadu predtym ako som to od neho kupil to opravoval lebo predchadzajuci majitel to prehrial. Vymienal rozvody, termostat a tesnenie pod hlavou. Udajne dal aj tlakovat hlavu a udajne bola v poriadku. Co vy na to?
_________________
Opel Meriva 1,7 CDTI 2004
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ut Okt 05, 2010 9:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Zdravim vsetkych rad by som sa opytal tych co disponuju autami CORSA B na prevadzkovu teplotu motora v akych rozmedziach sa vam pohybuje popripade ci to letna horucava ovplyvnuje u vas a za aky dlhy cas cca vam vystupy teplota z prevadzkovej pri odstaveni auta na 100(tj pokial zopne vetra ,nemyslim tym ked auto studene nastartujete a nechate ho stat ale ked je uz fajn zahriate kolko to cca trva) za kazdu odpoved diky vopred
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Okt 05, 2010 10:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Jednoduhšie by bolo, keby si napísal, čo máš za problém.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ut Okt 05, 2010 10:44 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Mhm uz som to tu spominal vid predchadzajuca strana no a do teraz sa mi problem nepodarilo vyriesit ide o to ze sa Corsa nejak moc zahrieva vsimol som si to niekedy v juli kedysi si drzala teplotu tesne pod hodnotou 92 ci som motor zmolil alebo bolo vonku 40 stupnov proste drzala si teplotu , teraz drzi teplotu cca 95 a pri miernych stupania to stupa ako besne az k 100 najviac ma vsak znepokojuje ze aj v takychot zimach ako su teraz sa pri zahriatom motore napr. pri stati na semafore auto neskutocne zahreje po cca 2-3 minutach mam na budiku 100 cez leto ked boli horucavy ani nehovorim to stacilo pol minuty a uz sa potilo, skusal som vymienat termostat prefukoval som chladic aj s telesom kurenia a furt nist odhadujem to na prasknutu hlavu alebo tesnenie ale voda sa nestraca ani olej vo vode neni takze ...som zufaly z toho.Este taky dodatok pri tom stati mi teplota vybehne trebars na 97 a ked sa pohnem z krizovatky tak stupne az na 100 ale az po pridani plynu ako keby bola ta voda niekde uzavrete a az potom sa rozprudi ,preto som sa pytal na normlnu prevadzkovu teplotu (ide o motorizaciu 1.4 8 ventil)
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Ut Okt 05, 2010 10:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Skúšal si veci, ktoré ti radil Iurai? Vybrať vložku termostatu... Chladič je horúci po celej ploche? Kontroloval si vodnú pumpu, či nie je uvoľnená vrtuľka na hriadeli? Ovoňaj vyrovnávaciu nádržku, či z nej nie sú cítiť spaliny.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: St Okt 06, 2010 10:51 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak pumpa skontrolovana je OK (termostat vymeneny,neviem co by sa prinom este dalo skontrolovat?) , chladic je novy Este dnes skusim privonat Very Happy tu chladiacu kvapalinku po tychto opatreniach by mi z toho potom vychadzala naozaj len ta hlava alebo tesnenie mozem skusit dat este natlakovat co to povie.
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: St Okt 06, 2010 11:43 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Nepísal som o kontrole termostatu, ale o vybratí vložky z neho, rovnako, ako Iurai predtým. Tým ho defacto uvedieš do permanentne otvoreného stavu.
Skús teda tú hlavu.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ne Okt 10, 2010 8:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nemoze suvisiet prehrievanie motora s presakom oleja spod tesnenia na hlave nieje to nejake velke mnozstvo ale po kazdej jazde je tam videt zostatky oleja.Inak chladiaca kvapalina nieje citit po spalinach ani olej v nej neni ani opacne voda v oleji.[/url]
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Okt 10, 2010 9:09 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nie
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
tuning-hifi
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 10.12.2009
Príspevky: 2906
Bydlisko: Martin, Pata

PríspevokZaslal: Ne Okt 10, 2010 9:19 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kajo, no nespoliahal by som sa.. moze to robit...voda ti nemizne???
_________________
Blacky - Opel Omega A Limuzina 2,6i CD manual
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat
Evolution - Opel Omega B limuzina 2,0i 16v manual
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ne Okt 10, 2010 9:22 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

jj diky musim hladat pricinu inde.
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Ne Okt 10, 2010 9:25 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Voda nemizne ,ale uz neviem co by som mal skusit uz sa chytam vsetkeho Sad
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 12:00 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Ten olej ti skutočne presakuje spod hlavy? Nie len spod veka ventilov?
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 9:28 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Hej hej spod hlavy dal by som sem aj foto len neviem ako Very Happy .Nehovorim ze mi ho vytece moc ale je tam vidiet ze to tade presakuje schvalne som to umyval arvou a po jazde pozrel bolo to tam znova.
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
macil
Forum Admin, Opelclub Member
Forum Admin, Opelclub Member


Založený: 25.02.2006
Príspevky: 29027
Bydlisko: Košice

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 9:55 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Spod hlavy to presakovať nesmie. Hlava musí dole. Je dosť pravdepodobné, že aj to prehrievanie s tým súvisí.
_________________
Opel Astra F-CC, X18XE Spritmonitor.de
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorove WWW stránky
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 11:56 am    Predmet: Odpovedať s citátom

EH toho som sa bal potom treba vymenit aj tesnenie veka ventilov a sroby ze? Sad
Tu su fotky aspon takto ,ako to vyzera :
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?t=4435&start=45
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 1:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Presakovať by to nemalo, ale dobre, aj keď to presakuje, nevidím súvislosť s prehrievaním.
Samozrejme, tesnenie treba vymeniť + skrutky hlavy + tesnenia víka + tesnenie pod výfukové zvody a papieroví tesnenie sacieho potrubia sa dá nahradiť silikónom.
Ale na Tvojom motore je to pohoda.
Na C20NE som mal hlavu dole do hodiny.
Otázka je, či by nebolo treba hlavu odspodu zrovnať.
Ja by som to urobil.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Po Okt 11, 2010 4:02 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tak to je pekna nakladacka teda heh vies mi povedat cca sumu do kolko sa s tymto vsetkym zmestim Smile .Mam taky pocit ze zarovnanie tej hlavy bude asi najdrahsie no nic musim zbehnut za timovym mechanikom co mi na to povie on.Snad sa zmestim do 200eciek
_________________
1.4i - 8W
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Strana 2 z 2

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group