|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Sep 11, 2010 4:57 pm Predmet: Úprava škrtiacej klapky |
|
|
Dnes som odstránil hrany z telesa škrtiacej klapky na Fiate Dobló 1.6 77KW.
Vzal som brúsku a odbrúsil ich (bolo ich tam mnoho), potom som teleso zvnútra preleštil.
Nakoniec som odbrúsil prečnievajúce skrutky, ktoré držia samotnú klapku, závit trčal 4mm.
Potom som ešte vytvoril lievik na telese klapky tam, kde sa napája hadica.
Zložil som a šiel jazdiť.
Skoro som odpadol, auto ťahá akoby malo 100 KW, hrabe ešte na dvojke!
Hifo, no pochopíš to?? Takáto jednoduchá úprava?
Teraz však vyvstáva iný problém, a to je spojka
Odtiaľto som sa inšpiroval, tie skrutky som skrátil ešte viac, než machri od Courtenay:
http://www.vectra-sport.com/forum/showthread.php?t=73606
Odporúčam každému.
Keď bude čas nafotím moju klapku a urobím video 0-max, aby ste mi verili, že je to teraz delo.
PS: teraz si rýpnem. Toto je ten pravý tuning, nie filter a ledky a krídlo a disky a čip na hladký benzín _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
veeck Strieborný užívateľ....
Založený: 22.10.2009 Príspevky: 162 Bydlisko: Veľké Trakany
|
Zaslal: So Sep 11, 2010 5:47 pm Predmet: |
|
|
Ako myslyš hrany? Vnutorne alebo zvonka. Prosym vysvetly... Tie skrutky to chapem... Chcem to vyskušať aj ja... _________________ VeA C20XE |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Sep 11, 2010 6:00 pm Predmet: |
|
|
Všetky hrany vovnútri v potrubí.
Bolo tam veľa takých prechodov a nerovností.
Teraz je to hladké a hebké ako frajerkin zadoček _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 12:16 am Predmet: |
|
|
Návrat zo Smoleníc (BA-SMO-BA), nový poznatok - klesla spotreba.
Najazdených 140 km, spálených 9,85 l, spotreba 7,04 l/100 km pri priemerke 70 kmh po okreskách, a to som šiel jak blázon, predbiehal som len ja.
Tuším ma ten tuning začína baviť. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
buci_vectra Moderátor - Zlatý užívateľ...
Založený: 20.04.2009 Príspevky: 7280 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 8:20 am Predmet: |
|
|
jj, to mi pripomenulo , ako som na skode 120L lestil sacie potrubie, hrany kde sa pripajalo k hlave valcov, zbrusoval precnievajuce voditka ventilov
A ono to fungovalo, bolo to citit _________________ Vectra B 1.8 16v sedan
Tigra X14XE
Zoznam dielov EPC online
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET |
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 9:38 am Predmet: |
|
|
tak hoď potom niake to foto už som zvedavý ako to vyzerá _________________ Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX |
|
Návrat hore |
|
|
24petusko Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 11.12.2009 Príspevky: 6975 Bydlisko: Košice okolie
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 10:07 am Predmet: |
|
|
týýý kokso...
pekne, thumbs up!!! _________________ VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
|
|
Návrat hore |
|
|
Roberto Strieborný užívateľ....
Založený: 14.07.2009 Príspevky: 2654 Bydlisko: Bratislava/Spišská Nová Ves
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 10:27 am Predmet: |
|
|
Kajo cakaj v blizkej dobe na moj telefonat pravdepodobne ta pridem navstivit _________________ BMW 325ci M-paket 141kW (1995)
Omega B MV6 X30XE 155kW (1998)-ex
Corsa C GSi Z18XE 92 kW (2001)-ex
Vectra C GTS Z18XE 90kW(2004)-ex
www.teoracing.sk |
|
Návrat hore |
|
|
langdon2 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 16.01.2008 Príspevky: 14262 Bydlisko: Nitra
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 10:28 am Predmet: |
|
|
no neviem...odpilene dva kusky srobov nespravia podla mna nic....To je len taky pocit... _________________ Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 12:15 pm Predmet: |
|
|
Peťo, nie sú to len tie "šróbky", ako som písal, v najužšom mieste sania, ktorým je škrtiaca klapka, bolo mnoho hrán a výstupkov, navyše prepojenie hadica-teleso klapky bolo s hranou.
Ale aj tie šróbky zaberajú časť plochy, ktorou prúdi vzduch pri plnom výkone. Každý milimeter sa ráta, najmä keď to nie je nejaký veľký prierez.
A myslím si, že viac než plocha, ktorú som získal po odbrúsení skrutiek pomohlo to, že v priestore klapky teraz nedochádza k turbulenciám.
Každopádne, auto je živšie a som pripravený dokázať to videom 0-max, bohužiaľ nemám video pred, ale môžeme porovnávať s inými autami a s továrenskými hodnotami.
Chystám však už ďalšiu úpravu, hneď ako zistím, ktorý veľký motor od Fiata má 2.2Kohm potenciometer na klapke, mením.
Začínam rozmýšlať aj o brutálnom náporovom prepĺňaní, Doblo má na to ideálny tvar, veľký lievik pod nárazník... _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mysiaq Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 06.06.2009 Príspevky: 3700 Bydlisko: Bardejov
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 12:29 pm Predmet: |
|
|
Kaaaajo, kedy budes mat cas? cez vikend by som mal byt v BA, mozeme nieco pobrusit _________________ nemam auto, nemam motorku... |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 4:27 pm Predmet: |
|
|
Ktorý víkend? Budúci? Jasné, zavolaj, zastav sa, pozrieme Tvojej klapke na zúbok.
edit: v sobotu som preč, ale v nedeľu som doma. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
vincoxxx Strieborný užívateľ....
Založený: 31.10.2009 Príspevky: 270 Bydlisko: Prievidza
|
Zaslal: Ne Sep 12, 2010 5:08 pm Predmet: |
|
|
Ak to niekto bude robit na vectra b 1.8 nech da vediet ci je to poznat by som sa dotoho pustil ak by to stalo zato _________________ Opel vectra b 1.8i rv98 x18xe |
|
Návrat hore |
|
|
JRD McLAREN Strieborný užívateľ....
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 254
|
Zaslal: Št Sep 16, 2010 8:05 pm Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Tuším ma ten tuning začína baviť. |
Bacha je to nakazliveeee... _________________ Skoda 105L r.v.'81
Nexia Sedan GT r.v.'96 (C20XE)
Nubira III SW CDX r.v.'04 |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Sep 16, 2010 9:47 pm Predmet: |
|
|
JRD McLAREN Napísal: |
Bacha je to nakazliveeee... |
A nie je na to liek! _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mysiaq Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 06.06.2009 Príspevky: 3700 Bydlisko: Bardejov
|
Zaslal: Pi Sep 17, 2010 7:49 am Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Ktorý víkend? Budúci? Jasné, zavolaj, zastav sa, pozrieme Tvojej klapke na zúbok.
edit: v sobotu som preč, ale v nedeľu som doma. |
ooo tak v nedelu ta predsa nebudem otravovat, aj ty si potrebujes oddychnut... tak niekedy na buduce zriesime _________________ nemam auto, nemam motorku... |
|
Návrat hore |
|
|
azmodan Strieborný užívateľ....
Založený: 29.08.2007 Príspevky: 2872
|
Zaslal: Pi Sep 17, 2010 8:33 am Predmet: |
|
|
podme si trosku zateoretizovat o uprave...
vieme co je to bernoulliho rovnica?
pri motoroch zrejme neplati na 100 percent, kedze nie je splnena podmienka ustaleneho prudeniu vzduchu.
avsak hovori o tom, ze cez mensi prierez bude vzduch prudit rychlejsie ako cez prierez vacsi cize de facto dopraveny vzduch cez velky prierez a dopraveny vzduch cez mensi prierez ma rozvnaky objem..
cize tato uprava mohla spravit asi tak 3 percenta vykonu , nieco ako siska..cize pri 100 konoch su to krasne 3 kone
vysledok? neoplati sa to
ja som raz mal v astre v sani omylom zabudnutu lepiacu pasku a zmensil som prietok vzduchu asi o 20 percent a cuduj sa svete..auto slo ako predtym motor si aj tak mnozstvo vzduchu taha podtlakom.. |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Sep 17, 2010 8:52 am Predmet: |
|
|
Počkaj azmodan, pomaly
Veď úlohou ŠKRTIACEJ klapky je škrtiť.
Škrtiaca klapka je to, čo definuje množstvo vzduchu, ktoré vstupuje do valca.
Ak by Tvoja teória a praktická skúsenosť s páskou platila na 100%, aký zmysel by malo hýbať klapkou? _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
azmodan Strieborný užívateľ....
Založený: 29.08.2007 Príspevky: 2872
|
Zaslal: Pi Sep 17, 2010 9:09 am Predmet: |
|
|
No dobre povedal som hovadinu
ale takcitak narast vykonu je minimalny
ale chapete co som chcel povedat? asi nie nevadi zmazat |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Sep 17, 2010 9:13 am Predmet: |
|
|
Vážim si, že si vieš priznať omyl. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|