|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 10:05 am Predmet: X16SZR po II. - problem so startovanim |
|
|
Takže vďaka za obrovsku kopu vselijakych postov k mojmu poroblemu. Priznam sa ze som z toho jelen. Chcel by som však požiadť o radu ako si vyblikam chybu motora, viem ze je kopec navodov ako to spravit, ale moj pripad je trosku iny. Mam v poistkovej skrinke ten sedy konektor, ktory vsak ma v dvoch radoch po 8 pinov. Pricom v lavom rade je prvy vrchny nezapojeny, nasleduje od hora smerom nadol 5 zapojenych dierok a 2 nezapojene. V pravom rade 8smych dierok je zapojeny len prvy vrchny pin. Po premerani multimetrom som zistil o kostru auta ze tento pin ma +12V ci je zapnute alebo vypnute zapalovanie. Tie piny v lavom rade: smerom zhora nadol - prvy nezapojeny, druhy nenameral som ziadne napätie pri zapnutom alebo vypnutom klľúči (ani nulovy odpor na kostru), treti daval pri zapnutom kluci +7V, štvrty a piaty boli po premerani spojene s kostrou auta (GND), 6sty rovnako nenameral ziadne hodnoty a ani spojitost s kostrou som nezistil (pri zapnutom a vypnutom zapalovani). Takze ako to urobit ? _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 10:11 am Predmet: |
|
|
Co sa benzinu tyka tankoval som na B.t.x pumpe a bohuzial z rezervy az doplna. Predtym som tam mal plnu nadrz s.ell x-pover a priznam sa ze som nemal problem. Ale zasa na tej prvej pumpe som predtym xkrat tankoval a nebol s tym problem nikdy. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 10:59 am Predmet: |
|
|
O vyblikávaní sa tu toho už už popísla kopa bytov, stačí pohľadať. V tvojom prípade musíš prepojiť piny 5 a 6.
_________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 11:42 am Predmet: |
|
|
Prave som chcel zareagovat na tento obrazok, diky. Nasiel som a skusil som. Po prepojeni tych konektorov a po zapnuti kluca to iba dvakrat po sebe rychlo bliklo a zhaslo, viac sa uz nic nevyblikalo. Takze asi tam naozaj nieje chyba. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Ne Apr 06, 2008 9:23 pm Predmet: |
|
|
ja tuto zurivu debatu citam len malo, ale skusim:
pokial je vazna chyba v elektronike, tak by mala stale svietit kontrolka motora, si myslim.
kedze nesvieti, tak to bude asi nieco ine.
ale mam pocit, ze motor nedostava benzin, alebo podobny problem
nieco upchate v benzinovom systeme, alebo odchadzajuce cerpadlo ?
dalsia vec by mohla byt porucha zapalovania.
inak za davkovanie paliva u tohto motora je zodpovedny snimac tlaku nasavaneho vzduchu a snimac uhla otvorenia skrtiacej klapky _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Ut Apr 08, 2008 7:17 am Predmet: |
|
|
Tak včera na ceste z prace sa mi stalo znova
Tentokrat bol este motor studeny cca asi po 1 km jazde z prace.
Najprv som si vsimol, ze sa mi uprostred kolony ked som stal v sore vyzdvihli otacky na 2000/min same od seba, potom som sa este asi 2 krat posunul v kolone a motor mi zhasol. Potom som ho nevedel natocit asi 10 minut. Startet tocil tocil, ale nechytalo to. Uz asi pri 10tom starte to zacalo trosku dvihat obratky akoby uz uz chcel naskocit a nic. Potom som to skusal este 2-3 krat a radovo z velmi nizkych obratok 200-300 sa to odpichlo na normalny chod motora. Domov som potom prisiel bez problemov, rovnako aj dnes rano som nemal ziadny problem. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ut Apr 08, 2008 7:20 am Predmet: |
|
|
Štartoval si s plynom, alebo bez? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Kadett EVO II Pravidelný užívateľ...
Založený: 07.04.2008 Príspevky: 57 Bydlisko: Partizánske
|
Zaslal: Ut Apr 08, 2008 9:56 am Predmet: |
|
|
Takze takto - pokial ti na palubovke nesvieti kontrolka motora, nemala by byt v RJ ulozena ziadna chyba (teda auto nemusi pracovat spravne ale RJ si to neuvedomuje). To znamena, ze vadne moze byt cidlo polohy skrtiacej klapky, cidlo otacok motora, cidlo tlaku v sacom potruby.... Avsak, ked ti to robi len niekedy, vylucil by som cidlo otacok motora (v pripade ze by bolo vadne, motor by nemal naskocit vobec). Cidlo skrtiacej klapky a cidlo tlaku v sacom potruby pripravuju zmes tak ako cidlo teploty motora... cize tymto by som sa zaoberal... aj ked je este otazne, ze ked ti motor nejde nastartovat, ci v tej dobe dava impulzy na sviecky (iskru).
A teraz osobna skusenost - bolo to davnejsie a nepamatam si ci to bol vobec Opel motor, ale viem ze na palubovke nesvietila ziadna kontrolka motora, ale po diagnostikovani BOSCH diagnostikou mi tam vypisalo zavady. Niektore RJ si pri chybnom stave (napriklad motor zhansne) zapamataju aka bola zavada. Ak vsak motor bude dalej chodit, nevypisu ju (nesvieti kontrlolka)...
P.S. este by stalo zato, aby si si zmeral tlak aky ti dodava palivove cerpadlo... jasne ze najlepsie by to bolo zmerat ked ti motor nejde nastartovat _________________ Opel Kadett r.v. 1987 - EVO II 2008-2009, C20XE
Predpokladanych 190PS, uvidime po brzde
www.lubocar.sk
Videa + foto:
www.lubocar.sk/pg032.html |
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Ne Apr 13, 2008 7:49 pm Predmet: |
|
|
No takže som už asi definitivne presvedčeny o tom, že to bol zly benznin. Bud kvalita - pančovička vodnatá alebo nefiltorvany bordel v palive. V tedy ako som spomenul pri ceste z prace mi to urobilo naposledy. Od toho dna som sa rozhodol auto viacej tocit do otacok (samozrejme nie so studenym motorom), ale kazdu rychlost od 2 vyssie roztahujem na 3000/min. Vysledok je taky, ze motor ide ako ma a nikdy mi ani len nezavahal. Takze asi nozaj elektronika nezaznamenala ziadnu chybu spravne, a bola to len nejaka spina spinava, ktora robila galibu. Inak palivovy filter som menil ani nie pred rokom.
Takže toľko moj problem. Mal by som však ešte otazočku.
Pytal som sa na pravidelnost vymeny sviecok v aute a mechanik mi spominal, ze sa to nemusi robit tak casto. Moje sviecky boli menene pred 3 rokmi. Viem ze nas stary favorit potreboval menit sviecky kazde dva roky, ale ten mal este klasicky karbes. Tuto je to predsalen kontrolovane elktronikou. Aky je Vás názor ? No a samozrejme aké sviečky vybrat? Na internetovom obchode olejposta.sk, kde si asi objednam na skusku olej Mobil 5W-40 (synteticky), kamos mi spominal ze je kvalitnejsi ako castrol, ktory som doposial pouzival Softec 5W-40. No a hned by som objednal aj filtre a aj tie sviečky. Ake typy su vhodne ? Pocul som same chvaly o znacke NGK, ale typ naozaj netusim. Rovnako sa nevyznam ani v type olejoveho filtra, ktory by bol premna vhodny ? http://olejposta.sk/s_6.html
Na zaver este jedna otazocka, po oprave pravych prednych dveri (prestriekanie a lakovanie) mi nevymenili novu bočnu lištu na dverach, ale dali nazad tu staru. Teraz mi vsak zacala pri otvarani dveri odtrcat ta lista. Neviete mi poradit kde zohnat novu ? Teda ak neberieme do uvahy autotrend a pod.
Vdaka za pomoc a Vase rady/nazory. _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Apr 13, 2008 9:04 pm Predmet: |
|
|
Motor môžeš kľudne pravidelne vytáčať aj na 5000ot/min, ak jazdíš s tým, že nad tri tisícky neideš, tak ho pravdepodobne dosť často podtáčaš. Treba si uvedomiť, že je to atmosférický benzín a krivka krútiaceho momentu začína nadobúdať zmysluplné hodnoty až od 2500ot/min vyššie.
Pokiaľ ide o typ sviečok, na stránke www.ngk.de nájdeš vyhľadávač podľa typu auta a motora.
Olejový filter - na olejposta.sk je odkaz na konfigurátor stránok SCT, tam si ten správny filter nájdeš. Rovno si objednaj aj vzduchový a peľový. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
roxor Pravidelný užívateľ...
Založený: 15.08.2006 Príspevky: 33
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 8:25 am Predmet: |
|
|
Dakujem za info, ten motor tocim tak do 3000 vynimocne do 3500, lebo potom to uz papa. Snazim sa trosku usetrit na palive, kedze auto nemam ako hobby ale ako dopravcu do zamestania. Je mi jasne ze podtacat ho nesmiem, ale ak preradzujem pri 2500-2600 moze sa nieco stat ? Samozrejme tie otazky potom klesnu na 1800-1900 pri zaradeni vysieho stupna, ale ja mu zasa hned nestupim na krk, snazim sa jazdit plynule. I ked je pravda ze vyuzivam aj brzdenie motorom pomerne casto, ale s rozumom, nenechavam prilis klesnut otacky motora rozhodne nie pod 1500 - 1600. No a este nevie mi niekto poradit s tou listou ? Prave som totiž volal do Autotrendu a "prijemne" ma prekvapili ako vždy. Nemame, treba objednat a cena jednej listy na jedny dvere (nie na celu stranu auta, ale len na povedzme predne dvere) stoji 1000,- co je riadne prehnana suma. Neviem mozno by sa to dalo i lepidlom, ale neviem ci to bude drzat, niekde som cital, zevraj je na to dobry chemopren.
Ma niekto skusenost ? _________________ Trhac asfaltowy
Opel astra classic (hatchback), 8/2000, motor X16SZR, 55KW |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 8:35 am Predmet: |
|
|
Je to dosť častý omyl, myslieť si, že čím nižšie otáčky, tým nižšia spotreba.
Pokiaľ ide o lepenie čohokoľvek na aute k čomukoľvek na aute, neprekonateľné je lepidlo na lepenie autoskiel. Lepí sa v troch krokoch, ale potom sa to dá už iba rozrezať. Tiež skúsenosť s lištou na dverách. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
azmodan Strieborný užívateľ....
Založený: 29.08.2007 Príspevky: 2872
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 1:53 pm Predmet: |
|
|
ked preradzujes pri 2500-2600 nic sa nemoze stat podla mna je jedno kedy preradzujes ale mozno sa mylim..a tych otacok sa neboj jemu zase nevadi ked si trochu poreve samozrejme nie casto netreba robit zo seriovky zavodak aby si viac neuskodil ..kazdy extrem skodi aj ked ho podtacas aj ked davas do cerveneho...ale raz za tie dva tyzdne kludne mu daj vycitit kto je panom
k tym otackam a spotrebe ja som bol kedysi tiez toho nazoru ze neplati pravidlo cim nizsie otacky tym nizsia spotreba lenze v poslednom case sa mi zda ze to tak je...aj kimi nieco take tusim spominal ze cim mensie otacky tym mensioa spotreba neviem a bohuzial nemam auto s palubnym |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 1:59 pm Predmet: |
|
|
myslim si, ze motor sa citi lepsie pri 3000-3500 nez 1700. najma ked pri 1700 je plyn znacne stlaceny (stupanie a pod.)
ovsem spotreba az na vynimky lepsia pri nizsich otackch - skusenost s mojim 16 ventilovym motorom _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
zachi Strieborný užívateľ....
Založený: 20.02.2008 Príspevky: 178 Bydlisko: SKMYTL
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 2:43 pm Predmet: |
|
|
Macil prosím ťa, čo sa týka lepidiel na autosklá, s ktorých niže uvedených značiek máš najlepšie osobné skúsenosti, keďže by som jeho lepiace vlastnosti chcel využiť i na iné lepenia než je sklo. Dík
-DIN 500-1
-WURTH
-APP Auto Glass
-Beta SEAL 14002 Sprint _________________ ASTRA Classic II HB > Z14XE > 2004
____________________________ |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Apr 14, 2008 2:59 pm Predmet: |
|
|
Zas až také skúsenosti nemám, ale lepil som Dinitrolom 500. Pred tým je však nutné aplikovať Dinitrol 520 Kleenact a Dinitrol 530 Prime "B".
To len malé odbočenie. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|