|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Pi Feb 19, 2010 2:34 pm Predmet: Podtlak v palivovej nádrži, Odsávanie výparov benzínu . |
|
|
Zistil som že mi vzniká veľký podtlak v palivovej nádrži čo mi spôsobuje Spomalenie akcelerácii a trhanie pri zrýchľovaní. Jeden technik mi tvrdil že musím mať upchatú hadičku odvzdušnenia pal. nádrže. Ale podľa schémy sania tam nič také nieje a tiež po výzuálnej kontrole tam nič také nebolo a presne to sedelo s schémou sania. Zistil som tiež že ten podtlak v palivovej nádrži spôsobuje odsávanie výparov paliva z nádrže na spaľovanie a tie idú po tom do uhlíkového filtra z aktívnym uhlím a do tial na sapľovanie. To by bolo všetko OK. Ale neprišiel som na to čo potom vlastne vyrovná tlak v palivovej nádrži keď s nej len stále ubúda vzduch aj palivo. A to mi potom spôsobuje trhanie pri zrýchlení, stiahnutie paliva naspäť do nádrži a zle štartovanie po dlhšej dobe státia (cca 24 h)kým ho naťahá. Zatial som to vyriešil nedoťahovaním zátky na pal. nádrži aby odtial vyrovnávalo tlak v nádrži. Avšak problém to nerieši iba oddaľuje riešenie.
Tak vie niekto ako to napraviť?
Mám Vectra 1.6 16v benzín, r.v.1999 motor X16XEL |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Pi Feb 19, 2010 2:41 pm Predmet: |
|
|
A s povoleným viečkom ti to pri zrýchľovaní netrhá? _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Feb 20, 2010 1:26 pm Predmet: |
|
|
do nadrze ide podla mna chybajuci vzduch cez uhlikovy kanister.
je to nadoba naplnena aktivnym uhlikom a napojena je na nadrz 3. vedenim pod autom.
tento je pod pravym blatnikom - ked das von podblatnik. uvidis ho.
kanister je cez ventil ovladany riadiacou jednotkou motora napojeny do sania.
ak to nie je tak, tak potom mozno je nejaky dalsi podtlakovy ventil, kade si nadrz prisava vzduch _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: So Feb 20, 2010 5:20 pm Predmet: |
|
|
Pozeral som aj uhlíkový filter a mal som ho aj odmontovaný, A nieje to tak ako tvrdíš. Lebo ide do neho prívodvýparov - odvod výparov do motora + ešte vývod do voľného priestoru, A naspať do nádrže nič nejde. Ja osobne si myslím že je tam kdesi ešte niečo čo to reguluje ale neviem čo a kde je to ! |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: So Feb 20, 2010 7:48 pm Predmet: |
|
|
takze ty nemas nadrz spojenu s kanistrom rovnakou trubkou ako je dopredne aj spatne (u aut, ktore ho maju) vedenie benzinu ?
tak ked to nie je tak, daj dole benzinovu nadrz a bude to jasne _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Ne Feb 21, 2010 9:35 am Predmet: |
|
|
Trochu. Je to menej citeľné ale problém upne nevyriešilo. |
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Ne Feb 21, 2010 9:37 am Predmet: |
|
|
Aj ja som prišiel k tomu istému záveru. Uvidím potom či to vyrieši problém. |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Feb 21, 2010 9:47 am Predmet: |
|
|
Ja si totiž nemyslím, že problém, ktorý popisuješ vyššie je spôsobený podtlakom v nádrži. Skôr, než by si takýto problém pocítil, došlo by k zdeformovaniu nádrže. Napokon, mierny podtlak v nádrži je žiadúci. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Ne Feb 21, 2010 12:54 pm Predmet: |
|
|
deformáciu nádrže tiež mám keď zavriem nádrž tak ako by mala byť, Preto radšej nechávam zátku povolenú. viem, že nejaký ten podtlak tam má byť ale ja ho mám až veľmi veľký. čo nie je v normále. v iných príspevkoch som čítal, že môžu byť zapchaté nejaké pripojenie na nádrž alebo čosi také. Idem ju zložiť a uvidím či tam je kdesi chyba alebo nie. |
|
Návrat hore |
|
|
macil Forum Admin, Opelclub Member
Založený: 25.02.2006 Príspevky: 29027 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Feb 21, 2010 10:36 pm Predmet: |
|
|
Lenže ak by bol problém s chodom motora spôsobený podtlakom v nádrži, povolením viečka by mal vymiznúť. Ty píšeš, že aj keď v menšej miere, stále pretrváva. Preto mi to nesedí. _________________ Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika - 診斷
|
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Ut Mar 02, 2010 5:49 pm Predmet: |
|
|
no je to zaujímavé. dnes som zhodil. palivovú nádrž, skontroloval som pal. čerpadlo a všetko bolo OK. skúšal som vyblikať chybový kód. ale teraz som zistil že som prepojil iné piny (prepojil som 3 a 5) a kód čo som získal som nenašiel. No idem ďalej riešiť čo stým. |
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: St Mar 03, 2010 9:03 pm Predmet: |
|
|
Dnes som skontroloval sviečky a ukázalo sa, že už dávno asi neboli menené. Bočné elektródy už boli dosť spálené, čiže medzera medzi strednou elektródou a bočnou už bola asi tak dvojnásobná ako podľa predpisu majú byť. Tak som ich očistil, bočné elektródy pritlačil na požadovanú vzdialenosť od stredovej cca 0,95 mm,(meral som to pomocou neje sady kovových pásikov), A čuduj sa problém z akceleráciou sa vyriešil. A podtlak v nádrži ten už neriešim, má tam vznikať tak nech tam je. Bola to iba chybná diagnóza, zlé spájanie súvislostí. Predsa nie som vyučený mechanik, ale stavbár. |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Št Mar 04, 2010 12:56 am Predmet: |
|
|
sviecky stoja tak 6-7 euro kus, preto by som doporucil ich vymenit
a aky je tvoj nazor, kade ide za behu motora do nadrze chybajuci vzduch ?
cez nejaky ventil na uhlikovom kanisteri,
alebo cez hadicu co vedie z kanistra do sania za skrtiacu klapku ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Pi Mar 05, 2010 5:22 pm Predmet: |
|
|
Sviečky budem meniť no ešte to musí chvíľu vydržať. je to tá druhá možnosť, pretože skoro celu sústavu som mal rozobranú okrem sania na motore k tomu som sa neodhodlal ale keby bolo treba rozoberiem aj to ale naštastie nebolo. No ale to som chcel že do uhlíkového filtra ide iba jedna hadička ktorou sa privádzajú výpari. Druhá hadička ich odvádza a tretia je vyvedená do voľného priestoru . takže stade nemá ao isť späť do nádrže. A všimol som si keď som vypúšťal palivo z nádrže pomocou palivového čerpadla tak s toho druhého výstupu nasávalo mierne vzduch. A druhá cesta na vyrovnanie tlaku niet ak je teda palivová nádrž dobre zatvorené hrdlo na tankovanie, |
|
Návrat hore |
|
|
Freeman Nový užívateľ...
Založený: 19.02.2010 Príspevky: 16
|
Zaslal: Po Mar 08, 2010 8:45 pm Predmet: |
|
|
ha zdalo sa že to bude už ok. Ale podtlak v nádrži mi začína robiť čoraz večšie starosti. Je až veľmi veľký. takže pokračujem v riešení. ak niekoho niečo napadne nejaké riešenie , sem sním. A uvidíme . |
|
Návrat hore |
|
|
berti Nový užívateľ...
Založený: 07.05.2010 Príspevky: 1
|
Zaslal: Pi Máj 07, 2010 7:10 pm Predmet: |
|
|
ahoj dnes som rozobral palivový systém ,mal som podtlak v nádrži-počúvaj! problém bol vtom že hadička od nádrže k nádobke s aktývnim uhlím bola upchatá. dôvod bol že do hadičky sa dostalyi zrnká uhlíka.100% |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: St Jún 09, 2010 12:23 am Predmet: |
|
|
asi to potom podtlakom vcuclo uhlik z nadobky s aktivnym uhlim.
niekde som cital, ze na nadrzi by mohol byt regulacny ventil tlaku a podtlaku, co pusti vzduch dnu alebo von, podla potreby (podla tlaku v nadrzi)
ci to Opel takto pouziva, neviem _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Švanci Nový užívateľ...
Založený: 11.01.2008 Príspevky: 5 Bydlisko: Tvdošovce
|
Zaslal: Po Apr 30, 2012 2:27 pm Predmet: |
|
|
berti: tak ako si opravil tu nadrzku s uhlim, ci pomoze len vymena tej nadrzky? da sa nejak rozobrat? preco sa vlasne dostane to uhlie do hadicky? |
|
Návrat hore |
|
|
Peter Kuľha Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 07.12.2010 Príspevky: 469 Bydlisko: Michalovce
|
Zaslal: Ne Nov 04, 2012 4:40 pm Predmet: |
|
|
Musím sa aj ja pripojiť. Od kúpy auta som kontroloval a vedel som že podtlakovú hadičku od nádobky s uhlím k elm. ventilu odvetrávania pri vzduchovom filtri som mal zanesenú, tak som ju dnes konečne prčistil drôtom a dal všetko ako bolo. No a problém je že keď teraz naštartujem tak mi robí veľký podtlak až sa deformuje nádrž. Skontrolovať iné hadičky? Ak sa od ventilu odpojí hadička tak bude len syčať? _________________ Vectra B X18XE1 2000 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz - ND
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951 |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|