|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Pi Sep 25, 2009 1:55 pm Predmet: Problem asi kostra |
|
|
Nazdar chlapi mam taky probmelik:
Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??
Diki |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Pi Sep 25, 2009 2:17 pm Predmet: |
|
|
Aké je napätie pri bežiacom motore na svorkách akumulátora?
Môže to byť aj alternátor a aj "+" od alternátora k baterke.
Teoreticky aj budenie alternátora.
Treba to všetko poriadne pomerať a hlavne pod záťažou. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: So Sep 26, 2009 2:29 pm Predmet: |
|
|
kolko by tam malo byt napatie pri zatazi ??? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: So Sep 26, 2009 9:55 pm Predmet: |
|
|
Pozri, poviem Ti, ako je to u mňa.
Bez záťaže na voľnobehu na svorkách akumulátora 14,5.
Keď pozapínam všetky možné spotrebiče, 13,4.
Skús simulovať situáciu, kedy vyskočí chyba a vtedy meraj - budeme vedieť, čo sa deje s napätím na akumulátore.
Možno budeme prekvapení, keď to bude prepätie
Ak by to tak bolo, vadné sú diódy na budení alebo regulátor.
Ak bude na akumulátore normálne napätie, chyba nebude v spojení alternátor-akumulátor.
Ak na akumulátore bude... Ale to budeme riešiť potom.
Meraj _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Ne Sep 27, 2009 6:03 pm Predmet: |
|
|
nazdar taakze som meral a vysledky pri volnobehu bolo 13,86 a pri plnej zatazi ked vypina az to radio bolo 13,56 takze to nebudel asi vadny alternator ze??
DIIk |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 27, 2009 6:12 pm Predmet: |
|
|
Nie, alternátor sa zdá byť ok.
Takže spojenie alternátor-akumulátor je ok, a aj alternátor a akumulátor sú ok, dobrá bude aj kostra motora a od akumulátora ku karosérii - mínus pól akumulátor je totiž s alternátorom prepojený cez kasňu.
Hľadaj zlú kostru pod prístrojovkou.
Alebo počkaj - urob ešte jeden test.
Prepoj mínus z akumulátora káblom s mínusom rádia. Povytiahni rádio zo šuflíka a pripoj naňho (dočasne) káblik a natiahni ho k aku.
Ak Ti to prestane blbnúť, stačí ukostriť rádio a nemusíš strácať čas hladaním zlého káblu... _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Ne Sep 27, 2009 7:38 pm Predmet: |
|
|
ale ono to nerobi len radio ale aj ked som radio nemal tak mi blikala trochu kontrolka baterky len pri svetlach a ked som do toho pustil smerovku |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Ne Sep 27, 2009 11:33 pm Predmet: |
|
|
O rádio tu nejde.
Kostra rádia je spojená s kostrou prístrojovky a vo vodiči, kde to ide spoločne, je to pokakané.
Takže ak je táto hypotéza správna a Ty kvalitne ukostríš rádio, kostru cez ten bypass dostanú aj iné spotrebiče v prístrojovke.
Asi nie si v elektrike profík, tak radšej urob, ako Ti hovorím a uvidíš, či sa opraví celá elektrika prístrojovky.
Ak nie, vymyslím niečo iné _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 6:38 am Predmet: |
|
|
aha no a nevadi ze mam radio zapojene na elektriku zapalovaca?? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 10:39 am Predmet: |
|
|
To vôbec nevadí, práve o to ide, že všetky kostry sú prepojené. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 3:32 pm Predmet: |
|
|
taaak ja som to teda prepojil minus akumulatora s minusom zapalovaca kde je aj radio pripojene a stale to robi |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 6:56 pm Predmet: |
|
|
Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 7:28 pm Predmet: Re: Problem asi kostra |
|
|
Abominator Napísal: |
Nazdar chlapi mam taky probmelik:
Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??
Diki |
ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ? _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 8:14 pm Predmet: |
|
|
Kajo Napísal: |
Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti. |
nie nie ja som z piestan:( |
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 8:18 pm Predmet: Re: Problem asi kostra |
|
|
iurai Napísal: |
Abominator Napísal: |
Nazdar chlapi mam taky probmelik:
Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??
Diki |
ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ? |
hej hej aj ked nejde motor tak to robi a aj ked su svetla vypnute tak to robi staci ze len stlacim brzdu a uz mi stiahne svietivost kontrolky |
|
Návrat hore |
|
|
iurai Strieborný užívateľ....
Založený: 14.06.2007 Príspevky: 17354 Bydlisko: Brati ZLA va
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 8:29 pm Predmet: |
|
|
podla mna mas problem alebo s kostrou, alebo s napajanim pristrojovky, radia a pod. velky odpor (zly kontakt) sposobi, ze pri vacsom odbere napatie velmi klesne na spotrebici = napr. na autoradii _________________ UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ... |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 9:05 pm Predmet: |
|
|
iurai - centrálna kostra prístrojovky to nie je, všimni si, že vyskúšal kostru nakáblovať priamo z akumulátora na rádio a nepomohlo.
Takže to bude centrálny plus pre prístrojovku, resp. poistkovú skrinku.
Neviem, ako je to tam riešené, ale bolo by treba PRESNE zistiť, ktoré obvody sú postihnuté.
Potom sa kukne do schémy a zistí sa, kadiaľ ide spoločný plus pre tieto obvody - môže to byť aj napr. tzv. odľahčovacie relé alebo spínacia skrinka. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
Abominator Bronzový užívateľ...
Založený: 14.04.2009 Príspevky: 139
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 9:08 pm Predmet: |
|
|
Taakze co mam teda skusit za fintu natiahnem tak isto ako to minus z aku aj plus?? |
|
Návrat hore |
|
|
Kajo Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 09.05.2008 Príspevky: 9412 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Po Sep 28, 2009 9:28 pm Predmet: |
|
|
To by si mohol skúsiť a pravdepodobne zistíš, že všetko beží ako má.
Ja by som to plus najskôr priviedol k poistkovej skrinke na niektorú poistku, ktorá je v hre. _________________
|
|
Návrat hore |
|
|
mick04 Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Založený: 21.11.2008 Príspevky: 1224 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Okt 01, 2009 8:51 pm Predmet: |
|
|
To bi asi trebalo elektrikára, viem asi som moc nepomohol, ale budeš tam mať niečo naopak zapojené, domotané , šak máš aj voltmeter v interieri nie? |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|