Opelclub Fórum
Problem asi kostra

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CALIBRA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Pi Sep 25, 2009 1:55 pm    Predmet: Problem asi kostra Odpovedať s citátom

Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Sep 25, 2009 2:17 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Aké je napätie pri bežiacom motore na svorkách akumulátora?

Môže to byť aj alternátor a aj "+" od alternátora k baterke.

Teoreticky aj budenie alternátora.

Treba to všetko poriadne pomerať a hlavne pod záťažou.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: So Sep 26, 2009 2:29 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kolko by tam malo byt napatie pri zatazi ???
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Sep 26, 2009 9:55 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pozri, poviem Ti, ako je to u mňa.
Bez záťaže na voľnobehu na svorkách akumulátora 14,5.
Keď pozapínam všetky možné spotrebiče, 13,4.
Skús simulovať situáciu, kedy vyskočí chyba a vtedy meraj - budeme vedieť, čo sa deje s napätím na akumulátore.
Možno budeme prekvapení, keď to bude prepätie Smile
Ak by to tak bolo, vadné sú diódy na budení alebo regulátor.
Ak bude na akumulátore normálne napätie, chyba nebude v spojení alternátor-akumulátor.
Ak na akumulátore bude... Ale to budeme riešiť potom.
Meraj
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Ne Sep 27, 2009 6:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nazdar taakze som meral a vysledky pri volnobehu bolo 13,86 a pri plnej zatazi ked vypina az to radio bolo 13,56 takze to nebudel asi vadny alternator ze??

DIIk
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Sep 27, 2009 6:12 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nie, alternátor sa zdá byť ok.
Takže spojenie alternátor-akumulátor je ok, a aj alternátor a akumulátor sú ok, dobrá bude aj kostra motora a od akumulátora ku karosérii - mínus pól akumulátor je totiž s alternátorom prepojený cez kasňu.

Hľadaj zlú kostru pod prístrojovkou.

Alebo počkaj - urob ešte jeden test.

Prepoj mínus z akumulátora káblom s mínusom rádia. Povytiahni rádio zo šuflíka a pripoj naňho (dočasne) káblik a natiahni ho k aku.
Ak Ti to prestane blbnúť, stačí ukostriť rádio a nemusíš strácať čas hladaním zlého káblu...
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Ne Sep 27, 2009 7:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ale ono to nerobi len radio ale aj ked som radio nemal tak mi blikala trochu kontrolka baterky len pri svetlach a ked som do toho pustil smerovku
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Sep 27, 2009 11:33 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

O rádio tu nejde.
Kostra rádia je spojená s kostrou prístrojovky a vo vodiči, kde to ide spoločne, je to pokakané.

Takže ak je táto hypotéza správna a Ty kvalitne ukostríš rádio, kostru cez ten bypass dostanú aj iné spotrebiče v prístrojovke.

Asi nie si v elektrike profík, tak radšej urob, ako Ti hovorím a uvidíš, či sa opraví celá elektrika prístrojovky.

Ak nie, vymyslím niečo iné Smile
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 6:38 am    Predmet: Odpovedať s citátom

aha no a nevadi ze mam radio zapojene na elektriku zapalovaca??
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 10:39 am    Predmet: Odpovedať s citátom

To vôbec nevadí, práve o to ide, že všetky kostry sú prepojené.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 3:32 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

taaak ja som to teda prepojil minus akumulatora s minusom zapalovaca kde je aj radio pripojene a stale to robi Sad
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 6:56 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 7:28 pm    Predmet: Re: Problem asi kostra Odpovedať s citátom

Abominator Napísal:
Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki


ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ?
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 8:14 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Kajo Napísal:
Fíha. Odkiaľ si?
Ak z BA, pomôžem Ti.


nie nie Sad ja som z piestan:(
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 8:18 pm    Predmet: Re: Problem asi kostra Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
Abominator Napísal:
Nazdar chlapi mam taky probmelik:

Mam Calibru c20ne 8v a ked idem s autom a mam zapnute svetla a vyhodim smerovku zacne mi blikat kontrolka batrky ked zapnem este aj radio zacne svietit viac a ked tomu radiu este aj pridam tak mi ho vzpne a nasledne zasa zapne. Vela ludi mi povedalo ze to bude kostra ale keby ju ja viem najst. Vymenil som kostru alternatora aj som precistil ukostrenie baterky o karoseriu ale neviem najst kde sa nachadza ta medzi motorom a karoseriou takze nevie niekto kde je?? popripade co by to mohlo este byt za problem??

Diki


ked motor nejde, robi to tiez ?
ked svetla nesvietia, robi to tiez ?


hej hej aj ked nejde motor tak to robi a aj ked su svetla vypnute tak to robi staci ze len stlacim brzdu a uz mi stiahne svietivost kontrolky
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 8:29 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

podla mna mas problem alebo s kostrou, alebo s napajanim pristrojovky, radia a pod. velky odpor (zly kontakt) sposobi, ze pri vacsom odbere napatie velmi klesne na spotrebici = napr. na autoradii
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 9:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai - centrálna kostra prístrojovky to nie je, všimni si, že vyskúšal kostru nakáblovať priamo z akumulátora na rádio a nepomohlo.

Takže to bude centrálny plus pre prístrojovku, resp. poistkovú skrinku.
Neviem, ako je to tam riešené, ale bolo by treba PRESNE zistiť, ktoré obvody sú postihnuté.

Potom sa kukne do schémy a zistí sa, kadiaľ ide spoločný plus pre tieto obvody - môže to byť aj napr. tzv. odľahčovacie relé alebo spínacia skrinka.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Abominator
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 14.04.2009
Príspevky: 139

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 9:08 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Taakze co mam teda skusit za fintu natiahnem tak isto ako to minus z aku aj plus??
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Sep 28, 2009 9:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To by si mohol skúsiť a pravdepodobne zistíš, že všetko beží ako má.

Ja by som to plus najskôr priviedol k poistkovej skrinke na niektorú poistku, ktorá je v hre.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
mick04
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 21.11.2008
Príspevky: 1224
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Okt 01, 2009 8:51 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To bi asi trebalo elektrikára, viem asi som moc nepomohol, ale budeš tam mať niečo naopak zapojené, domotané , šak máš aj voltmeter v interieri nie?
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CALIBRA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group