Opelclub Fórum
Opel Corsa B 1.0 12v nepatrné prehrievanie motora

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
durinov
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.08.2009
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 5:42 pm    Predmet: Opel Corsa B 1.0 12v nepatrné prehrievanie motora Odpovedať s citátom

Zdravím,všetkých prítomných.Navštívila som toto fórum,pretože sa mi začal prehrievať motor, až natoľko,že povolilo olejové čidlo cez ktoré unikal nepatrne olej a kvapky dopadali priamo na katalizátor.Čo pri jazde vyvolalo zápach spáleného oleja a unikajúci dym z podkapoty. Po výmene olejového čídla olej neuniká,ale prehrievanie pretrváva,čo v minulosti sa nestávalo.Rada by som sa spýtala či je to vporiadku,alebo je tam ešte nejaký problém.Pri krytickéj teplote nabieha ventilátor,aj vodná pumpa funguje(vidieť cirkuláciu vody v nádržke).
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
standape
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 14.02.2008
Príspevky: 822
Bydlisko: Senec

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 5:50 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ako ze sa ti to prehrieva,usudzujes to z budika ktory ukazuje teplotu vody?
pri bezne teplom letnom dni je teplota podla budika 92(to je prevadzkova teplota),ked nahodou zastavis tak ti vyleze na takych 98 a vzapati sa ti musi spustit ventilator na chladici.......mozno ti to len zle ukazuje tak skus kuknut kontakt na cidle...nachadza sa po pravej strane motora uplne hore a je napajane jednovodicom zakoncenym klasickou autosvorkou,alebo je problem v spustani vetraka chladica
_________________
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
durinov
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.08.2009
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 6:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

standape Napísal:
ako ze sa ti to prehrieva,usudzujes to z budika ktory ukazuje teplotu vody?
pri bezne teplom letnom dni je teplota podla budika 92(to je prevadzkova teplota),ked nahodou zastavis tak ti vyleze na takych 98 a vzapati sa ti musi spustit ventilator na chladici.......mozno ti to len zle ukazuje tak skus kuknut kontakt na cidle...nachadza sa po pravej strane motora uplne hore a je napajane jednovodicom zakoncenym klasickou autosvorkou,alebo je problem v spustani vetraka chladica
Nielen zbudíka,ale aj zo zápachu vo vnútri vozidla(čo móže byť aj z toho vyťečeného oleja?).No aj tak pri 20Km jazde nie príliš ťažkým terénom sa zpodkapoty sála horúčava.Pritom je pod mrakom.Čo sa týka ventilátora ten sa naozaj spúšťa pri 98stupnovej teplote.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
standape
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 14.02.2008
Príspevky: 822
Bydlisko: Senec

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 6:22 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to ze ti to smrdi od toho oleja je normalne kym sa nespali tak to smrdet bude...najlepsie by to bolo vyvapkovat nech je ten smrad cim skor prec...to salanie je normalne ved je to motor ten je horuci a teplo niekam ist musi a este prirataj teplo z chladica vody pri spustenom vetraku Wink
_________________
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
durinov
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.08.2009
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 6:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

standape Napísal:
to ze ti to smrdi od toho oleja je normalne kym sa nespali tak to smrdet bude...najlepsie by to bolo vyvapkovat nech je ten smrad cim skor prec...to salanie je normalne ved je to motor ten je horuci a teplo niekam ist musi a este prirataj teplo z chladica vody pri spustenom vetraku Wink
Ďakujem za odpovede.Z vašej reakcie móžem usúdiť,že sa prehnane obávam,ale už si to moje autíčko prešlo všeličím(od výmeny lambdy sondy,snímača otáčok a teraz aj olejovým čidlom).Preto sa nečudujte,že tak reagujem.Je síce staré,ale nemá toho príliš nabehané(cca150000Km)a rada sním jazdím pre jeho optimálne rozmery,ktorémi dovolujú zaparkovať hocikde.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
standape
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 14.02.2008
Príspevky: 822
Bydlisko: Senec

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 6:46 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

to cidlo to je hanba pre opel,na tychto typoch motorov odchadzaju tak po 9-10rokou zivota a potesi ked zacne tiect niekde na dialnici v 130ke...kym si to clovek uvedomi tak moze motor aj zapiect Crying or Very sad mne chvalabohu odislo doma pred svokrovou garazou,ostal tam na pamiatku maly fliacik Laughing ten smrad nieje nic pirjemne a ta teplota bude ok,pokial to na budiku nebude tiect do cerveneho Wink
_________________
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
durinov
Nový užívateľ...
Nový užívateľ...


Založený: 24.08.2009
Príspevky: 16

PríspevokZaslal: Po Aug 24, 2009 7:05 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

standape Napísal:
to cidlo to je hanba pre opel,na tychto typoch motorov odchadzaju tak po 9-10rokou zivota a potesi ked zacne tiect niekde na dialnici v 130ke...kym si to clovek uvedomi tak moze motor aj zapiect Crying or Very sad mne chvalabohu odislo doma pred svokrovou garazou,ostal tam na pamiatku maly fliacik Laughing ten smrad nieje nic pirjemne a ta teplota bude ok,pokial to na budiku nebude tiect do cerveneho Wink
S tým čidlom úplne súhlasím,v mojom pripade je to už po druhé čo sa porúčalo do autonebíčka,keď som sa stala majitelkou tohto autíčka(98rok),tak tento motor bol novinkou vtejto kategórie(trojvalec). Opel sa radil medzi autá z dobrymi motormi,ale s karoseriou sa chváliť tak nemohol.Už po dvoch rokoch sa ukazovala hrdza z pod laku karosérie.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dolomit
Bronzový užívateľ...
Bronzový užívateľ...


Založený: 07.10.2008
Príspevky: 108
Bydlisko: TN

PríspevokZaslal: Št Aug 27, 2009 8:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Podobny problem som si vsimol aj ja ale mal som podla ukazovatela stale 100stupnou ci som isiel ci som stal tak mi to nedalo spavat vymontoval som palubovku a vlozil som si staru palubku bez otackomera na nej mi ukazovalo 92 no a zistil som ze bol dovaleny budik ta cievocka v nutri co je akosi dosluzila Very Happy tak som len creva tych dvoch budikov prehodil a bolo dobre od vtedy mam pokojnejsi spanok.Inak k tomu korodovaniu ja nemoem na to nadavat az na par flakov na blatniku nemam nic hrdzave dokonca ano podvozok a auticko ma uz uctihodnych 12 rokov ale to zalezi asi podla toho ako sa ktore vydari.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Št Aug 27, 2009 9:15 pm    Predmet: Re: Opel Corsa B 1.0 12v nepatrné prehrievanie motora Odpovedať s citátom

durinov Napísal:
Zdravím,všetkých prítomných.Navštívila som toto fórum,pretože sa mi začal prehrievať motor, až natoľko,že povolilo olejové čidlo cez ktoré unikal nepatrne olej a kvapky dopadali priamo na katalizátor.Čo pri jazde vyvolalo zápach spáleného oleja a unikajúci dym z podkapoty. Po výmene olejového čídla olej neuniká,ale prehrievanie pretrváva,čo v minulosti sa nestávalo.Rada by som sa spýtala či je to vporiadku,alebo je tam ešte nejaký problém.Pri krytickéj teplote nabieha ventilátor,aj vodná pumpa funguje(vidieť cirkuláciu vody v nádržke).


prehrievanie sa ?

pri jazde na rovine aj pri 30 stupnoch, pokial sa nejde na plny plyn, alebo nestoji dlhsie v zapche by teplota nemala prekrocit "zvycajnu" a nemal by sa pustit vetrak chladica. zvycajna byva 90 alebo niekedy 80 stupnov.

ked autom zastavime a nechame bezat motor na volnobeh, tak by mala rast teplota vody a do 5-10 minut by sa mal pustit vetrak a mal by zvladnut udrzat teplotu "zvycajnu" az 100 stupnov
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Signum
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 02.05.2007
Príspevky: 4787
Bydlisko: Galanta

PríspevokZaslal: Št Aug 27, 2009 10:16 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ventilator sa spusta pri 103C iba aby ste vedeli Wink
_________________
mám OPEL
*** Diagnostika vozidiel Opel***
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group