Opelclub Fórum
snimanie teploty nasavaneho vzduchu

 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Máj 29, 2009 8:37 am    Predmet: snimanie teploty nasavaneho vzduchu Odpovedať s citátom

Opel Omega B 2.5 V6 r.v. 1998, motor Y26SE
riadiaca jednotka nema na vystupe pre cidlo teploty nasavaneho vzduchu napatie a ukazuje default hodnotu -65 stupnov. (mala by byt +20)
<br>
Original by tam mal byt motor X25XE. <br>
Auto som kupil povodne uz s vymenenym motorom Y26SE,
vtedy sa tento problem neobjavil.<br>
Minuly rok som vymenil motor za X
XE a upgradovali mi program v RJ. <br>
Teraz som tam vratil motor Y26SE ktory tam bol a nastal hore popisany problem.<br>
Vie niekto poradit, co sa s tym da urobit? Staci downgrade software alebo je aj ina cesta?<br>
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
langdon2
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 16.01.2008
Príspevky: 14262
Bydlisko: Nitra

PríspevokZaslal: Pi Máj 29, 2009 8:41 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Boze, naco stale tie motory menis? Very Happy
_________________
Opel Astra G 1,4 16V
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika, rychlo servis
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Pi Máj 29, 2009 7:06 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ked nema na vystupe napatie, tak tam napatie doviest odinokadial
12volt, alebo z ineho cidla, podla toho, ake napatie tam ma byt
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Pi Máj 29, 2009 9:57 pm    Predmet: to je o pocite :) alebo nie? Odpovedať s citátom

langdon2 Napísal:
Boze, naco stale tie motory menis? Very Happy


minuly rok som sa nechal prehovorit a neurobil som dobre.

narval som do toho penazi skoro tolko ako teraz za generalku celeho motora aj spojky a vysledok stal za ho... tovu katastrofu Smile

teraz je to ako to ma byt, dokonca lepsie ako v case kupy, len ten snimac ma se... hneva, bolo by to ako ceresnicka na torte. Teraz sa za to auto nemusim hanbit ani keby som ho chcel predat.
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Pi Máj 29, 2009 10:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

ako si to myslel s tym vystupom a napatim ?
nejako mi to nedava zmysel
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Máj 30, 2009 9:41 am    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
ako si to myslel s tym vystupom a napatim ?
nejako mi to nedava zmysel


ked je cidlo odpojene tak na vystupe z RJ by malo byt nejake napatie presne neviem kolko, ale malo by byt a nie je.
Predpokladam, ze je to tym, ze je tam trochu iny model motora, nez software predpoklada a preto tam nedava napatie.

Mozno by pomohla zmena verzie SW v RJ, mozno na to vie niekto nejaky hack. Stacilo by mi, keby tam bola spon spravna nahradna hodnota 20 stupnov, ktoru ma mat RJ v pripade, ze je cidlo odpojene, ale ta nahradna hodnota je tam -65 stupnov!

navyse, s motorom X25XE, ktory je predpisany pre toto auto nemam zmerany vystup z RJ, takze neviem s urcitostou predpokladat, ci je to problem RJ alebo toho, ze je tam iny model motora. Ale kedze s X25XE tam tento problem nebol, vychadzam z predpokladu, ze je to inym modelom motora a teda treba ten software nejako ohackovat alebo mozno by pomohla ina verzia software.
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Máj 30, 2009 10:04 am    Predmet: Odpovedať s citátom

jsw Napísal:
iurai Napísal:
ako si to myslel s tym vystupom a napatim ?
nejako mi to nedava zmysel


ked je cidlo odpojene tak na vystupe z RJ by malo byt nejake napatie presne neviem kolko, ale malo by byt a nie je.
Predpokladam, ze je to tym, ze je tam trochu iny model motora, nez software predpoklada a preto tam nedava napatie.

Mozno by pomohla zmena verzie SW v RJ, mozno na to vie niekto nejaky hack. Stacilo by mi, keby tam bola spon spravna nahradna hodnota 20 stupnov, ktoru ma mat RJ v pripade, ze je cidlo odpojene, ale ta nahradna hodnota je tam -65 stupnov!

navyse, s motorom X25XE, ktory je predpisany pre toto auto nemam zmerany vystup z RJ, takze neviem s urcitostou predpokladat, ci je to problem RJ alebo toho, ze je tam iny model motora. Ale kedze s X25XE tam tento problem nebol, vychadzam z predpokladu, ze je to inym modelom motora a teda treba ten software nejako ohackovat alebo mozno by pomohla ina verzia software.


ja som sa pozrel do schemy na vectru x25xe.
tam jedinym vystupom z RJ je napajane nielen cidlo teploty, ale aj ine cidla, cca 6 kusov. ak by tam napatie chybalo, tak by to robilo velke problemy
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Máj 30, 2009 10:22 am    Predmet: Odpovedať s citátom

y26se mozno nema cidlo teploty vzduchu. v scheme som ho nenasiel
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku

x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku

tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.

usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Máj 31, 2009 9:32 am    Predmet: ad: gulas Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
y26se mozno nema cidlo teploty vzduchu. v scheme som ho nenasiel
zase ma 4 lambda sondy a elektronicku skrtiacu klapku

x25xe ma cidlo teploty vzduchu, 2 lambda a mechanicku klapku

tie motory su z elektrickej stranky dost odlisne.

usudzujem, ze mas riadny gulas pod kapotou
takze - aky motor tam mas, ake sanie, aku RJ motora, ktoru motorovu kabelaz.


Asi sa dlhsie rozpisem, ale ak to v buducnosti niekomu pomoze v uvahach, tak nech to tu je.

x25xe ma tiez styri lambda sondy, vsetky 6-valce maju 4.
auto je original vyrobene s x25xe motorom, teda je tam vsetko k tomuto motoru.
ked som ho kupoval, tak tam bol motor Y26SE, na co ma predchadzajuci majitel neupozornil, ale kedze vsetko fungovalo tak ako malo, tak som o tom ani nepotreboval vediet. Pravne dosledky nebudeme diskutovat.
Problem nastal, ked mi odislo tesnenie pod hlavou valcov minuly rok. Kedze bola zrejme vysoka konjunktura a ja som asi nenatrafil na spravne servisy, vsetci mi vycislovali len pretesnenie motora na cca 50.000 a to bez zaruky ... a to som bol akurat po vymene kladiek a remena lahsi o 20.000
takze som cirou nahodou dostal do daru motor X25XE, ktory sice tesnil, ale inac uz bol dost pouzity a vela veci na nom nebolo v poriadku. Ten mi v jednom servise celkom lacno prelozili, ale zial uz to nevedeli dotiahnut do konca, lebo nemali diagnostiku na ople.
Tak som zhanal dalsi servis, kde by mi to dali dohromady, aby to aspon trochu chodilo, hladal som mesiac, nasiel som cez internet servis kde robili opla, aj mali dobre referencie, tam ma to stalo dalsie peniaze, ale nakoniec sa v aute dalo vozit. (so zatatymi zubami). Az tam ma upozornili, ze som tam mal predtym iny motor nez je predpisny pre tento typ auta. A ze teraz tam mam taky ako tam ma byt. Problem bol vsak v tom, ze ani tam to nedotiahli do konca, ani ma neupoornili ze je tam problem ze nedolieha pravy veniec vyfukoveho potrubia, a ze je to tam urvane. A to som mal u nich uz druhu reklamaciu. Takze nakoniec som im celkom emotivne povedal, ze im budem robit "dobre meno" medzi vsetkymi oplakmi.
Takze som jazdil na "neuplnej robote" ale nemal som z toho dobry pocit. A sem tam sa pridali dalsie drobne opravy, a cirou nahodou som natrafil na servis, kde bol super pristup k robote a parkrat som tam bol vzdy dobre vybaveny. Takze nakoniec sme sa dohodli, ze mi pretesnia ten moj odlozeny motor, ktory bol inac v super stave a podla toho ako vyzerali valce nemal za sebou ani 100.000 km, a vratia mi ho tam. Musim pochvalit, robota rychla a kvalitna, kazda praca, kazdy diel konzultovany vopred, dodrzana cena.
Ale na nestandartne elektricke stavy proste nestacili, ale to som od nich vedel vopred. Aj tak sa snazili urobit co sa dalo, vsetko mi pomerali, skontrolovali kabelaz a podobne..

Takze teraz mam tam motor, s ktorym som to auto kupil, len je to asi v tom, ze skutocne to potrebuje nejaky hack, alebo mozno len ine nastavenie RJ..
Predtym mala RJ nahratu verziu SW z roku 1995, minuly rok po prvej vymene mi tam nahrali nejaku aktualnejsiu.

Zial, nie som clovek co si robi vsetko sam, mozno by ma aj bavilo vrtat sa v tom, ale som vytazeny v dvoch zamestnaniach, takze si nemozem dovolit tak narocneho konicka. beznu udrzbu si sice porobim a vela veci by som si aj mohol urobit sam, ale jednoducho na to nemam cas. A to este sa musim starat aj o auto manzelky, (Frontera na obrazku, a to ani nehovorim ze aj o manzelku:) takze som radsej, ked mi niekto pomoze kvalifikovanou radou, pripadne pomocnou rukou. Ja zase mozem pomoc inym v mojej profesii, pripadne beznou pomocou - financne Smile

Takze zhrniem: Y26SE tam je, aj ked tam moc nepatri.
kabelaz je cca podobna, pokial viem, tak sa tam nechavali veci pri oboch prekladkach rovnake.
co sa tyka sania, netusim. RJ je tam original k X25XE.
auto je Opel Omega 2.5 V6, r.v. 1998 (Omega B, sedan)
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Ne Máj 31, 2009 1:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

kluc k tej zahade ma predosly majitel (ak to on nechaval prerobit), resp. firma co to robila.

x25xe a y26se su dost odlisne motory, co sa tyka menezmentu paliva.

je to rozdiel 1 generacie. kabelaz motora, system ovladania klapky, riadiace jednotky zamenitelne nie su

este raz si pozorne precitaj, co som pisal

niekedy ten zazrak mozes prist ukazat Wink
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne Máj 31, 2009 2:55 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
kluc k tej zahade ma predosly majitel (ak to on nechaval prerobit), resp. firma co to robila.

x25xe a y26se su dost odlisne motory, co sa tyka menezmentu paliva.

je to rozdiel 1 generacie. kabelaz motora, system ovladania klapky, riadiace jednotky zamenitelne nie su

este raz si pozorne precitaj, co som pisal

niekedy ten zazrak mozes prist ukazat Wink


Byvaleho majitela sa mi nedari uz rok skontaktovat a telefony nedviha. A obavam sa ze by aj tak nevedel pomoct. Uz pri kupe som sa ho vyslovene pytal, nech mi da adresu jeho servisu. Nedal.... vyhovoril sa na to ze mu robili len bezne udrzby a vzdy to daval robit niekde inde. Bol to druhy majitel a podla stareho TP to mal 3 roky. Zial, neofotil som si stary TP a tym padom uz neviem kto bol prvy majitel, pamatam si len ze to bola nejaka firma. Tak sa trapim sam...
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Jún 01, 2009 12:42 pm    Predmet: Pre JSW Odpovedať s citátom

Ahoj.
Pár vecí si musíme vyjasniť Smile
X25XEV a X30XE majú definitívne len 2 lambdasondy.
Overiť si to môžeš aj v online katalógoch výfukových systémov.
V r. 2002 prišli nové motory 2,6 a 3,2 litra.
Spĺňajú prísnejšie emisné normy, preto majú 4 lambdy, pre kontrolu toho, čo sa deje s kyslíkom za katmi.
A teraz ide o to, čo tam ty máš, či máš len blok z 2,6 alebo aj sanie aj elektriku?
Zásadná otázka:
Ako máš ovládanú škrtiacu klapku? Lanko alebo elektrika?
Ak máš lanko, iba blok je nový, všetko ostatné zrejme staré.
A ešte k Tvojmu problému.
Hovoríme o čidle teploty nasávaného vzduchu, teda o tom senzore, ktorý je umiestnený v gumovej hadici medzi filtrom vzduchu a rezonančnou komorou.
V tomto prípade sa nejedná o výstup RJ, ale vstup.
Ten senzor teploty vzduchu je realizovaný ako NTC člen, čo znamená, že s pribúdajúcou teplotou sa znižuje jeho elektrický odpor (opačne, ako u bežného napr. medeného vodiča).
Na to, aby RJ zistila hodnotu tohto odporu jej stačí minimálne napätie, napr. 0,2 V. V praxi to však býva viac.
Znamená to teda, že napätie na RJ bez senzora nemá žiadnu výpovednú hodnotu...
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: St Jún 03, 2009 2:57 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nebolo by lepsie raz vidiet ako trikrat pisat? Mozno za 5 minut budes vediet viac ako ja viem o tom auta za 2 roky Smile
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Kajo
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...
Opelclub Member - Zlatý užívateľ...


Založený: 09.05.2008
Príspevky: 9412
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: St Jún 03, 2009 5:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Odkial si? Ja som z BA.
_________________
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Jún 04, 2009 10:13 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Kajo Napísal:
Odkial si? Ja som z BA.


Takisto, mam to aj v profile Smile

btw. 4 lambda sondy, (2 vo vyfukovej casti)
cidlo - ano, smerom ku filtru
lanko
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: So Jún 13, 2009 6:40 pm    Predmet: ako zmerat snimac vackoveho hriadela? Odpovedať s citátom

diagnostika v Opelservise ukazuje problem so senzorom otrasov
a problem s urcenim otacok motora.

mam podozrenie, ze bude problem v snimaci vackoveho hriadela.
da sa nejako zmerat ?

ohmmetrer mi ukazuje na senzore vsade maximalny odpor (pri odpojenom senzore, samozrejme)

na kabloch od ECU napatie mam (12V a 7V)
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: So Jún 13, 2009 10:21 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

si pripadam ako na kvize Sad
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Po Jún 15, 2009 8:42 am    Predmet: simple answer, simple question Odpovedať s citátom

iurai Napísal:
si pripadam ako na kvize Sad


otazka bola jednoducha. Ako zmerat ci je cidlo vackoveho hriadel OK.
hladanim na fore ani na google som odpoved nenasiel.

odpoved uz mam. dnes som sa zoznamil s dobrym cidlom a to ma medzi dvoma susednymi pinmi cca 1 Ohm odpor. medzi tymi, na ktore ide napatie 7 V.

Takze definitivne je problem v cidle vacky a cela diagnostika opel stoji na dost chabom opodstatneni svojej existencie. Nebolo by lepsie sa vratit k motorom bez inteligentnej elektroniky?
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
iurai
Strieborný užívateľ....
Strieborný užívateľ....


Založený: 14.06.2007
Príspevky: 17354
Bydlisko: Brati ZLA va

PríspevokZaslal: Po Jún 15, 2009 9:26 am    Predmet: Re: simple answer, simple question Odpovedať s citátom

jsw Napísal:
iurai Napísal:
si pripadam ako na kvize Sad


otazka bola jednoducha. Ako zmerat ci je cidlo vackoveho hriadel OK.
hladanim na fore ani na google som odpoved nenasiel.

odpoved uz mam. dnes som sa zoznamil s dobrym cidlom a to ma medzi dvoma susednymi pinmi cca 1 Ohm odpor. medzi tymi, na ktore ide napatie 7 V.


pokial si precitas toto vlakno, tak RJ nedava napatie na cidlo teploty.
a nikto este nevie, ze aky mas motor a aku kabelaz.

tu je naozaj tazko radit, ked nenapises, ze co si medzitym vymienal a prepajal
_________________
UPOZORNENIE: sukromne spravy mi nepiste. kontakt cez E-mail: jurajlanyi(zavinac)gmail.com
cas sa minul ...
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
jsw
Pravidelný užívateľ...
Pravidelný užívateľ...


Založený: 14.08.2008
Príspevky: 34
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Št Jún 18, 2009 7:56 am    Predmet: Odpovedať s citátom

motor: Y26SE
kabelaz k motoru X25XE
ECU Motronic M2.8.1
_________________
Omega 2.5 B + Frontera 3.2
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra Opelclub Fórum -> OMEGA, SIGNUM, INSIGNIA - ELEKTRO Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group